Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
ok artikeln tillförde inget nytt, men efter 30 år finns det nu många som inte ens vet vem Catrine da Costa är, och fallet sammanfattas bra. Att de anhöriga till CdC inte nämns beror på att artikeln behandlar rättsfallet, som egentigen inte har något med mordet på da Costa att göra då två oskyldiga pekades ut! Hur du och dina försvinnande få kollegor i tråden kan fortsätta att försvara justitiemordet och förhindra att Catrines verkliga mördare åker fast är bara sorgligt att se.
(det fetade)
Jag tycker att det är väldigt tunnsått med inlägg från läkarnas hejaklack nuförtiden också, undrar vad det kan bero på ?
Har verkligheten hunnit ikapp måntro ?
Tycker inte heller att fallet sammanfattas bra i den där artikeln i Metro, inte ett ljud om de trovärdiga vittnen som faktiskt avlämnade besvärande vittnesmål under ed till läkarnas nackdel, vore inte det en bra ide att presentera alla dessa vittnesmål i rent upplysningssyfte så att folk som inte känner till fallet först då kan ta ställning ?
Som det är nu så är ju artikeln nästan enbart ren propaganda för ena sidan.
Själva anledningen till artikeln i Metro går att spekulera i, det är visserligen snart 30 år sedan Catrine hittades styckad men ändå så ägnas inte en tanke åt brottsoffrets anhöriga och deras livslånga lidande i denna artikel.
Det är om något är nåt att bli verkligt upprörd över anser jag och det är nog många som håller med mig på den punkten.
Varför är det alltid läkarna det är mest synd om ?
Intressant förresten att du är av den uppfattningen att Catrine blev mördad, ett flertal av dina sk. vänner i tråden har ju envist förnekat att det skulle vara frågan om detta, man kan fråga sig vem som vinner vad genom detta envisa förnekande ?
Da Costa fallet är dessutom preskriberat sen 1 juli 2009 så den skyldige eller möjligtvis de skyldiga kommer aldrig att dömas, sorry men det tåget har gått för länge sedan, ingen "riskerar" alltså att åka fast hur gärna vi än vill det.