2003-11-25, 09:31
Medlem
gubbjavlars avatar
Har dom en glasögonvatar så får dom också finna sig i att bli tolkade såsom varande glasögon, nån jävla ordning får det vara.
Citera
2003-11-25, 09:37
Medlem
Robqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Jag, Westling och Lady T. Finns det nån mer?
Tillägg: Tilly.

Jag också men av nån anledning har jag fått för mig att du är tvilling med Milkfed 2.
För övrigt håller jag med cmp. Det är bara förvirrande. Vad skulle ni tycka om jag hade Obelix som avatar?
Jo jag har min egen bild. Provade en tid med T Cruise för att slippa sätta in en bild på mig själv, men va fan gör det egentligen...
Citera
2003-11-25, 11:22
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmp
Har dom en tjejavatar så får dom också finna sig i att bli tolkade såsom varande tjejer, nån jävla ordning får det vara.
Vi får börja tilltala dom med lilla gumman el.dyl.

Citat:
Ursprungligen postat av Robqr
Jo jag har min egen bild. Provade en tid med T Cruise för att slippa sätta in en bild på mig själv, men va fan gör det egentligen...
Anade nästan det men jag visste inte. Skulle nog gissa att Fogelberg, freaqie och rancor hör till den skaran också. Padme med så klart.
Citera
2003-11-25, 13:33
Medlem
gubbjavlars avatar
ska vi tilltala CMP "lilla glasögon" i så fall? jag fattar fortfarande inte ...

("gulle-brillan" kanske... eller ... "snutte-brickorna".. ?)
Citera
2003-11-25, 13:45
Medlem
sryzons avatar
Jag röstar för "snutte-brickorna"
Citera
2003-11-25, 14:41
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag är kille, och jag har en tjej som nick och avatar. Tror det började med att jag brukar ha teman för alla olika datorfunktioner. Ett tag hade jag Star Trek som tema. Datorn hette McCoy, min laptop hette Scotty. Alla lösenord och användarnamn var Star Trek-relaterade. Bara för att det är enklare att hänga upp alla lösenord på nånting så att det inte vlir så himla tråkigt. "Nimoy" är lättare att komma ihåg än "A6g7F7X", eller hur? Efter Star Trek hade jag HItchock-tema. Allt var döpt efter kvinnliga skådespelare i Alfred Hitchcocks filmer, eller begrepp som "McGuffin" och så vidare. Hade till och med min mail adresserad till "tippi_hedren@hotmail.com". Efter det så hade James Bond-tema, och vad jag har nu är det väl inte riktigt lämpligt att jag avslöjar av säkerhetsskäl. Men nicket "Tippi Hedren" har stannat ett tag, tycker det är ganska charmigt. Vad folk tycker om det bryr jag mig inte ett öre om, det är ju inte så att jag nånstans i alla mina inlägg på något subversivt sätt har försökt inflika att jag skulle vara en tjej med särskilt tjejiga och feministiska åsikter. Ingen har ens försökt stöta på mig, vilket mitt ego nästa tycker är lite synd. Den enda reaktion jag har fått överhuvudtaget var när jag provocerade folk lite grann angående den moraliska aspekten över att antingen köpa ekologisk mjöklk eller inte. Då fick jag följande svar av Khonrad Khan:

Citat:
Har du mens eller?

Vilket säger mer om Khonrad Khan än om mig. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller inte. Funderade ett tag på att skriva en riktigt dräpande kommentar, men avstod. Tyckte helt enkelt inte det var tillräckligt lönt. Men jag är ganska road över att killar faktiskt säger så till tjejer och tror att det är ett giltigt argument för att avsluta en debatt. Men annars, nej. Har inte fått så mycket respons överhuvudtaget. Har folk större respekt för tjejers åsikter? Ifrågsätts inte argumenten i lika stor utsträckning som om det hade varit en kille? Tycker att jag möter alldeles för lite motstånd när jag härjar på dom här sidorna. Vet inte om det är på grund av mitt retoriska kunnande eller om folk har överdriven respekt för tjejer eller om dom bara ignorerar mig av tids- och intresseskäl.
Citera
2003-11-25, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
jag fattar fortfarande inte ...

Har fattat det.
Citera
2003-11-25, 16:00
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmp
Har du lust att gå ut och käka middag någon dag sötnos? Gillar du Kinamat?

Om du bjuder så.
Citera
2003-12-15, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
En till här.

Du ser konstig ut... Platt ansikte och enorma läppar... Ser du verkligen ut sådär??
Citera
2003-12-15, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Jag är faktiskt en moogle även i verkligheten..

Nej det är du inte. Väx upp och prata med en psykiater om dina problem...
Citera
2003-12-15, 14:24
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Du ser konstig ut... Platt ansikte och enorma läppar... Ser du verkligen ut sådär??

Jupp.
Fast i verkligheten är jag ju förstås tredimensionell...

Edit: Stavfel, skyller på min kroppstemperatur som då var 39,6.
Citera
2003-12-15, 14:46
Medlem
Vädurs avatar
Även jag är förvånad över vissa personers val av avatar.
Avataren finns med som funktion för att automatiskt förstärka avsändarens identitet, kompletterad av signaturen. Jag drar själv små paralleller till smycken, val av klädstil, ev sminkning, "totem", parfym etc etc, i den fysiska världen.

Det är ju tämligen ofta - speciellt i communities eller "boards" som befolkas av tonåringar - som det dyker upp kvinnor i signaturerna/avatarerna. Ofta lättklädda sådana, eller som på annat sett visar kvinlig sexualitet/sensualitet.

För mig är det samma sak som när en man smetar på sig läppstift och högklackat. Vissa gör det för att markera något, andra ... bara gör det. Själv har jag valt att använda en könsneutral avatar, på samma sätt som jag ser Drutten, Jena, smurfarana eller alsköns diktatorer som tämligen könsneutrala. En avatar föreställande Hitler/Stalin förmedlar mer ett politiskt/samhälls-statement än en bild av skribentens eventuella kön eller läggning.

Och visst, det kan vara riktigt rart att se män svassa runt i klänning och med läppstift, men de får ju räkna med att omgivningen bemöter dem på ett för omgivningen naturligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in