Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Soc i annan stad?
Kanske postar fel nu med, men situationen ser ut såhär:
Tanken att jag skulle flytta iväg med tjejen och börja våra nya liv neråt i landet går antagligen käpprätt åt helvete, släpper bomben och säger att jag bor i linköping , vill inget hellre än att ta mig härifrån , och då istället har jag tänkt mig norrköping , finns inte heller möjlighet att bo hemma eftersom mor flyttar till mindre i höst .. där det inte finns plats för mig oavsett om ja skulle vilja bo där.
Bor alltså hemma just nu,
Kan soc låta mig ta en lägenhet där istället för här om jag skriver in mig?
Har hamnat i lite fel kretsar men jag vill inte ha det livet längre, är rädd att falla tillbaka.
Om jag berättar anledningarna till varför jag inte vill vara kvar, kan dom anse dom som giltiga?
Om någon tänker svara nåt om hur misslyckad jag är eller vilken snyltare jag är som ens funderar på soc behöver inte svara. Bryr mig inget eftersom det här kommer vara temporärt , söker jobb hela tiden redan och har körkort.
Fråga gärna om ni undrar nåt mer om hela saken. MVH
När du har flyttat kan ju ingen stoppa dig att söka SOC där du bor. Där du är skriven, där söker du.
Eller går du på SOC nu och vill ha hjälp med flytten?
Jag tror SOC är mest intresserad av att se dina bankkonton och tillgångar, inte var du vill bo - men har du SOC nu så är det nog bäst att du kontaktar dom och ber om intyg till din nya kommun eller om dom fixar den kontakten själva, vet ej.
Lycka till, i vilket fall som helst!