2009-06-30, 01:05
Medlem
haiguises avatar
Kom att tänka på detta nu - vart fan har nattplågan tagit vägen egentligen?

Just nu sitter jag med datorn igång, taklampan, sänglampan och allt på, vidöppet fönster, och inte en endaste liten nattfjäril eller myggjävel. Så sent som förra sommaren minns jag att man var tvungen att sitta och trycka i mörkret för att slippa bli uppäten av diverse odjur.. Jag har inte ens fått ett myggbett än

Är det här någon effekt av den globala uppvärmningen eller nåt?
Jag bor i en göteborgsförort, inte helt överdrivet centralt och insekter har det inte varit sparsamt med innan så det är inte det som är "problemet"..

Notera att jag inte klagar på detta fenomen, jag är mest nyfiken.

Så, jag hoppas att ni biologer och eventuella foliehattar kommer med intressanta teorier!

Nu ska här sovas, utan myggnät!
Citera
2009-06-30, 01:07
Medlem
har tänkt på precis samma sak som dig. idag var jag ute sent i göteborg. några myggor och nattfjärilar kom allt. de egentligen första för i år. annars har det varit mkt sparsamt
Citera
2009-06-30, 01:25
Medlem
Rosles avatar
Myggor som i helvete här. Fyfan! Finns ju inget värre än de små jävlarna. Dessutom har min katt blivit så pass gammal så han ids inte jaga ihjäl dem längre!
Citera
2009-06-30, 01:27
Medlem
browneyes avatar
Och du bor i Fittmyren eller vart?
Citera
2009-06-30, 03:41
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Och du bor i Fittmyren eller vart?

Det kan man kanske kalla det, befinner mig i Västerbotten.
Citera
2009-06-30, 17:59
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uke...T-feldt
har tänkt på precis samma sak som dig. idag var jag ute sent i göteborg. några myggor och nattfjärilar kom allt. de egentligen första för i år. annars har det varit mkt sparsamt

Då är det alltså konfirmerat, myggfronten är klen även i andra områden!

Vart är alla forskare på flashback egentligen? Jag vill ha en biologisk analys på detta högst intressanta fenomen!

Grupperar dom för ett massanfall, ligger i hårdträning? Eller har de insett att det är poänglöst att surra runt lampor och jävlas?

Speklura!
Citera
2009-06-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Kom att tänka på detta nu - vart fan har nattplågan tagit vägen egentligen?

Just nu sitter jag med datorn igång, taklampan, sänglampan och allt på, vidöppet fönster, och inte en endaste liten nattfjäril eller myggjävel. Så sent som förra sommaren minns jag att man var tvungen att sitta och trycka i mörkret för att slippa bli uppäten av diverse odjur.. Jag har inte ens fått ett myggbett än

Är det här någon effekt av den globala uppvärmningen eller nåt?
Jag bor i en göteborgsförort, inte helt överdrivet centralt och insekter har det inte varit sparsamt med innan så det är inte det som är "problemet"..

Notera att jag inte klagar på detta fenomen, jag är mest nyfiken.

Så, jag hoppas att ni biologer och eventuella foliehattar kommer med intressanta teorier!

Nu ska här sovas, utan myggnät!

Lyckos, jag får skalbaggar lika stora som min hund i min säng om jag har öppnat fönster.
Citera
2009-06-30, 22:16
Medlem
Vrövhåls avatar
Jag har också noterat att det är väldigt lite insekter på kvällarna när man ska sova med fönstret öppet. De kanske frös ihjäl i nån köldknäpp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in