2009-06-29, 20:29
Bannlyst
Vad skall man ha för kläder på en jobbintervju när det är ca 35 grader varmt?

Jobbet är ett "säljjobb" och jag ska dit imorgon kl 13.

Känns kanske lite udda att dra på långbyxor när det är så varmt? Samtidigt kan ju shorts ge ett dåligt intryck. Förslag?
Citera
2009-06-29, 20:30
Medlem
Gå dit som en riktig säljare, i kostym och allt. Orkar du inte med det ta på dig en skjorta och mjukisbyxor och ett par basketshoes.
Citera
2009-06-29, 20:33
Medlem
cannaBes avatar
Du ska inte, what so ever ha kortbyxor på intervjun. Hur varmt det än är så får du inte ha kortbyxor Ta ett par linnebrallor eller chinos eller nåt istället.
Citera
2009-06-29, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Gå dit som en riktig säljare, i kostym och allt. Orkar du inte med det ta på dig en skjorta och mjukisbyxor och ett par basketshoes.

Vet ju inte direkt hur seriösa dom är när det gäller kläder. men tror inte alla springer runt med kostym direkt.
Citera
2009-06-29, 21:00
Medlem
eradicos avatar
Jag vet inte vilken typ av säljare du ska söka som, men om du inte vill ha kostym kan ett par ljusa chinos (beige), mörkt bälte (svart eller brunt) och en ljus skjorta vara bra. Det signalerar ledigt, men att du ändå tänkt på klädval =)
Citera
2009-06-29, 21:13
Medlem
bob-marerlys avatar
Overkill med kostym. Shorts måste ju funka så länge det inte är några badbyxor du traskar in med. Ett par längre tygshorts rekommenderar jag, alternativt chinos förslaget här ovanför lite beroende på hur seriöst säljarjobbet är.
Citera
2009-06-29, 21:23
Medlem
Evers1s avatar
beige chinos och en snygg vit skjorta funkar väl alldeles utmärkt! det knallar jag runt på jobbet med

edit: eventuellt lite uppkavlade ärmar!
Citera
2009-06-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evers1
beige chinos och en snygg vit skjorta funkar väl alldeles utmärkt! det knallar jag runt på jobbet med

edit: eventuellt lite uppkavlade ärmar!
Kör på det, bättre kan det inte bli i sommarvärmen!
Citera
2009-06-29, 23:00
Bannlyst
Tack för förslagen!
Citera
2009-06-29, 23:02
Medlem
mecklarens avatar
Vi hade en snubbe på intervju idag här på jobbet.
Han var ganska ung och gled in i shorts. big no no på den.

Å andra sidan så hade han den fulaste cv-mallen genom tiderna.
Citera
2011-04-16, 12:47
Medlem
Racerbyces avatar
Vad har ni för tips till en intervju inom områdena media/kontor/marknadsföring? Skulle ett par ljusa chinos fungera? Pikétröja? Vilken typ av skor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in