2009-10-26, 09:48
Medlem
Vi var en ganska besvärlig klass i mellanstadiet, några gånger hade vi dubbla lärare och t.o.m 3 lärare samtidigt för att hålla styr på oss. Mycket berodde det nog på att den ordinarie klassföreståndaren klarade inte alls av oss så det blev bara värre med tid... Iallafall..
Vi hade en vikarie en gång, Jan Banan kallade vi honom, en riktig beskedlig stackars typ som pratade med låg röst, han började lektionerna genom att sitta på katedern och hyssja åt oss med fingret framför munnen, blev vi inte tysta sparkade han i katedern tills vi blev tysta. En dag gick katedern sönder då vi inte tystnade.

I högstadiet var det en engelskalärarinna som inte gillade mig, jag lämnade in en seriös bokrecension och fick bara en 3:a på den, en kompis i en parallellklass lämnande senare in samma recension och fick en 5:a... Var redigt förbannad för jag kunde ju inte säga något och sänka hans betyg.

I gymnasiet så hade samma kompis en lärare i svenska som de vred fram klockan i klassrummet, hon tittade på klockan och sen på sin armbandsklocka och utbrister, "Men min klocka måste ha stannat, vi ska ju sluta nu".
Smart.
Citera
2009-10-26, 10:21
Medlem
Knasibass avatar
Hade en biologilärare som var hyfsat skum... han var härifrån (Västkusten) påstod han, men ändå pratade han typ danska (!). Han hade extremt ful frisyr, såg ut som hans 90-åriga morsa hade klippt eller något. Så hade han alltid shorts och träskor samt stickad tröja med stora lökringar under armarna. Han stank alltid HELVETE, man höll andan när han gick förbi. Han kom från en familj där de flesta hade dött i någon sorts expolosion, ändå var han alltid riktigt äckligt glad.

Jag minns hur jävla glad jag var när jag gick ur 9:an och skulle slippa gubbskrället. Men tro fan om han inte började jobba på mitt gymnasium då så då fick jag honom igen.
Citera
2009-10-27, 09:24
Bannlyst
En lärare som var matematiklärare, min klassföreståndare och tekniklärare fick ofta väldiga utbrott. Detta tyckte såklart vi i klassen var fruktansvärt roligt att "provocera fram" (alla ber om hjälp samtidigt e.c.t.), han var en skön lärare. Några exempel är trasiga skrivbord, dörrar (ofta samma dörr) som smälls/öppnas/smälls/öppnas, föremål som han kastar iväg, han slängde en hammare efter klassens damp unge en gång.

En lärare, även denna min klassföreståndare, var homosexuell. En gång tvingade han oss i klassen att se på en drama film, som självklart handlade om två homosexuella killar. Han var dessutom hårig. En kompis såg han hångla med sin pojkvän på nyårsafton 2000 föressten, haha.

Fysikläraren ogillade blattar och hade sina "skämt" om det. På en lektion så satt det tre mörka killar längst bak i klassrummet, det var ganska ljust i klassrummet från fönstren, varpå läraren säger: Kan någon tända lampan, så jag ser "dom där" längst bak.
Senast redigerad av Bajsbaggen 2009-10-27 kl. 09:30.
Citera
2009-10-27, 09:57
Medlem
Hade en manisk lärare i NO/matte. En fruktansvärt militärisk kvinna, med kort hår och enorma lösnaglar som gjorde att hon inte kunde knappa på miniräknaren. Hon förespråkade att alla elever skulle ta en kall dusch, gå en timmes rask promenad och sedan duscha kallt igen innan de gick till skolan. Sedan hade hon en typ kroatisk pojkvän som var hundratrettio kilo tung. Ibland när hon var i sitt esse pratade hon om denna Bubba, vilken gentleman han var och att han gillade analsex, vilket även hon gjorde.

Sedan hade jag en enormt fet hemkunskapslärare som skelade och åt upp allas mat innan de ens hann smaka.

Min engelsklärare pratade bara om Claudia Schiffer, att han bott i Afrika (där det var bättre för barnen hade mer respekt för vuxna då aga var tillåtet) och om sin Saab. Han hjälpte enbart tjejerna, satt gärna lite käckt på deras bänkar och putade med röven. Dessutom var han kort, typ 1.70.
Citera
2009-10-27, 10:43
Medlem
kommando-kalles avatar
I mitt universitet finns det en hel drös med underliga figurer som på något vänster har doktorerat.
  • En gammal skäggig gubbe som var helt övertygad marxist. Vill minnas att i början på terminen så sa han det rakt ut. Sedan sa han alltid i stil med: "Nu är det inte för att jag är marxist som jag säger detta med"..
  • En skåning med judiskt påbrå var nästan en skrikande smygrasist. Han kunde då och då under föreläsningarna skämta friskt om mörkhyade och feminister. Konstigt nog så verkade han gilla vita invandrare..
  • Den tjocka tanten tar nog hem priset. Överviktig extrem-feminist som är överdrivit arrogant. Verkar hata män mer än någonsin. Hon sade vid ett tillfälle att män som inte får sex på tre månader är fullt benägna att våldta.
Citera
2009-10-27, 11:39
Medlem
haha härlig tråd

våran träslöjds lärare i 1-6an på grundskolan brukade ge oss långfingret o skrika massa svordomar , o stänge in oss på hans lilla kontors rum om vi va stökiga. (o då va vi typ 7-11 år)

sen våran trä slöjd lärare i 7-9an kallades också trähitler , kan mycket väl vara samma lärare som Wolfpaw som hade kommentaren #3 berättade om.
Svor väldigt mycket och man fick inte använda verktyg i träslöjds salen utan hans tillåtelse för de va "hans egendom" , och vissa saker fick man inte använda alls.
Citera
2009-10-27, 12:18
Medlem
Hade en jävligt skev historialärare. Han var jävligt rolig, dock. Han körde typ nåtslags maniskt standup uppträdande varje lektion och drev med allt och alla, alla satt verkligen och asgarvade hela lektionerna. Han var hårdrockare och knallade dessutom ofta runt i läderbrallor och jämförde allt i historien med olika hårdrocksskivor och annat totalskevt. T.ex. en gång skulle han förklara skillnad mellan romansk och gotiskt byggstil. Som alltid, helt manisk började han.. "Romansk byggstil, det förstår ni, det är lite som zz tops tidigare album innan dom blev mesiga.. liksom.. YEAH, nu drar vi ut och festar med LSD och motorsågar!!!..."

En annan gång avbröt han mitt i en genomgång för att gå fram och känna lite på min tröja och fråga om det var frotté. Han kommenterade alltid folk som hade annorlunda saker på sig och drev med allt och alla... Han hade dessutom vunnit sm silver i fäktning.

Det sjukaste var att man lärde sig riktigt mycket på hans lektioner... bästa lärarn jag haft. Sen bytte han skola, där sade han att den förra var för folk som inte hade nåt att leva för, haha..

Och en liten rolig detalj till, han hade jämt för små skjortor så att brösthåret stack ut, såg jävligt kul ut.. som ett litet getskägg på bröstet ungefär.
Senast redigerad av Knyttknytt 2009-10-27 kl. 12:24.
Citera
2009-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knyttknytt
Hade en jävligt skev historialärare. Han var jävligt rolig, dock. Han körde typ nåtslags maniskt standup uppträdande varje lektion och drev med allt och alla, alla satt verkligen och asgarvade hela lektionerna. Han var hårdrockare och knallade dessutom ofta runt i läderbrallor och jämförde allt i historien med olika hårdrocksskivor och annat totalskevt. T.ex. en gång skulle han förklara skillnad mellan romansk och gotiskt byggstil. Som alltid, helt manisk började han.. "Romansk byggstil, det förstår ni, det är lite som zz tops tidigare album innan dom blev mesiga.. liksom.. YEAH, nu drar vi ut och festar med LSD och motorsågar!!!..."

En annan gång avbröt han mitt i en genomgång för att gå fram och känna lite på min tröja och fråga om det var frotté. Han kommenterade alltid folk som hade annorlunda saker på sig och drev med allt och alla... Han hade dessutom vunnit sm silver i fäktning.

Det sjukaste var att man lärde sig riktigt mycket på hans lektioner... bästa lärarn jag haft. Sen bytte han skola, där sade han att den förra var för folk som inte hade nåt att leva för, haha..

Och en liten rolig detalj till, han hade jämt för små skjortor så att brösthåret stack ut, såg jävligt kul ut.. som ett litet getskägg på bröstet ungefär.

HHAHAHAHAHAHAAHAHAHA
Citera
2009-10-27, 14:32
Medlem
Billjuss avatar
Enligt klichéernas alla regler har jag haft två alkoholiserade gympalärare varav den ena hade för vana att kliva in i både pojkarnas och flickornas omklädningsrum enbart för att se till så att allt var "ok".

I jultider kunde en av dem helt sonika försvinna i 15 minuter eller liknande och komma tillbaka doftandes av glögg. Det senaste jag hört är att han har gått bort nyligen. Föga förvånande.
Citera
2009-10-27, 14:38
Medlem
Billjuss avatar
Kom på en till grej.

Hade en samhällslärare under en period i ettan på gymnasiet tror jag som hade extrema svårigheter med nervositet och osäkerhet. Han var i 50års-åldern, gråhårig och med en kula på magen.

Han svettades alltid extremt mycket och vid något tillfälle lyckades han droppa ner hela OH-maskinen vilket gjorde det hela än mer påtagligt. Det gick till en punkt när man nästan tyckte synd om honom. Historier om hans mamma som han bodde med gjorde inte det hela bättre. Han fick aldrig klassens respekt eftersom han var väldigt oberäknelig. Kunde få plötsliga utbrott vilket ledde till skrattattacker hos alla. En dag dök han inte upp och vi fick höra att han var utbränd. Efter någon vecka utan lektioner fick vi en vikarie som i princip bara gav oss ett gäng frågor och sa att vi skulle ses om 3 veckor för prov. Provet var samma frågor som han hade gett ut.

Det kom senare fram på något sätt att den ursprungliga läraren var nybliven änkling och mycket av hans beteende berodde på detta...
Citera
2009-10-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billjus
Enligt klichéernas alla regler har jag haft två alkoholiserade gympalärare varav den ena hade för vana att kliva in i både pojkarnas och flickornas omklädningsrum enbart för att se till så att allt var "ok".

Hade en gympa lärare på grundskolan som va likadan.
Efter varje gympa lektion gick han in med ett klocka till tjejernas och väldigt ofta till killarnas omklädnings rum också , och fråga om det va nån som hade glömt klockan. Alltid samma klocka....
Citera
2009-10-27, 21:19
Medlem
FreddiGredds avatar
Självklart hade man en träslöjdslärare med smått pedofila drag, undrar om det finns träslöjdslärare som inte har det.

Hade en NO/mattelärare som mest pratade om hur många olika dimensioner det fanns (49 har jag för mig det var allt som allt). Skrek en ganska minnesvärd sak en gång, vill minnas att det var nåt liknande: "Kalla inte Jonathan för bettan, förstår ni inte att han är en herre och inte en dam?!" på ilsken skånska.

Idrotts/SOlärare som alltid verkade sjukt bakis, fick smeknamnet bakis-Fred.
Hörde av min lillasyster som gick där några år senare att detta nu var ett vedertaget smeknamn som även bakis-Freds lärarkollegor kallar honom.
Han var en rätt bra lärare, och därtill både rolig och omtyckt trots bakistendenserna.

Ständig vikarie som mest pratade om hur han blivit bortrövad av ufon, ibland avbröt han sig i utläggningarna om ufon och förklarade hur man skaffade sig australiensiskt medborgarskap.

Lärare i tyska som vägrade ta upp tysklands inblandning i andra världskriget.
Nämnde man Hitler, vk2 eller något alls som kunde sammankopplas med nazism så fick man en rejäl utskällning.

På gymnasiet hade vi en kommunist till lärare också, ganska många lektioner utmynnade i hetsig politisk debatt mellan elever och lärare istället för att göra det tilltänkta. Var i och för sig intressant det också.

Hade en klasskompis som brukade skriva in "tidernas bästa svenska fotbollslandslag" och liknande i slutet av sina prov, som vår Fysiklärare sen rättade (Han bytte alltså ut klasskompisens spelare mot de han själv tyckte skulle vara där, tror däremot han aldrig gav poäng för detta, som tur var kanske bör tilläggas).

I övrigt har jag nog bara haft normala och/eller tråkiga lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in