Citat:
Ursprungligen postat av Urax88
Operativsystem : XP-pro
Service Pack: SP2
Antivirus: Norton Antivirus 2002
Brandvägg: -
Märkesdator eller självbyggd:Märkesdator AMD Athlon64 3000+, grafikkort Asus EN6600 SILENT/TD/512 GF6600 512M PCI-E
Problembeskrivning: Jag skulle fixa så jag kunde koppla ihop datorn och tvn. Då gick jag in i nvidias verktyg för detta (liten ikon nere till höger). Då valde jag ett alternativ som hette "tv+lg flatron", varpå min datorskärm bara visade min bakgrundsbild och min tv ingenting (kopplad via dvi->hdmi).
Tänkte att det här återställs väl efter 15 sekunder så kan jag då välja om jag vill ha det annorlunda eller inte, men så var inte fallet utan satt fast i det läget så startade om datorn med reset knappen. Jag drog ut dvi sladden som kopplade till tvn och lät endast skärmens vga kabel vara i men då blir det helt svart efter att windows loggan har dykt upp och den har laddat, dvs jag får aldrig se inloggningen.
Där står jag idag utan bild på varken dator eller tv. Så behöver verkligen hjälp.
Felmeddelande: -
Försökt hittills: Bara låta vga kabeln sitta i. Starta om.
Vad har du för skiva till Windows: ingen kvar
Jag tror att TV:n blev primär skärm, TVn klarade inte att visa upplösningen.
Men det "märkte inte" datorn.
Ett sätt att komma vidare är att pröva felsäkert läge genom att trycka F8 precis innan windows ska starta, alltså i slutet när info om datorn visas.
Då ska det fungera någorlunda.
Jag eller någon annan hjälper dig vidare därifrån.