2009-08-27, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic579
Men du..Man är inte fördomsfull när fakta finns.. Dom var inte Skinheads utan nynazister..
Jaha, och? Snubben ovan påstod att skinheads var dumma i huvudet, och att dom bara skriker och härjar. Det är fan inte fakta att dom här ungarna gjorde det heller!

Sen att dom var nynazister och inte (äkta) skinheads är en helt annan sak!
Senast redigerad av eratoc 2009-08-27 kl. 12:26.
Citera
2009-08-27, 13:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur det än förhöll sig denna natt är det ingen av oss som vet med säkerhet.

Jag tycker också att man skall respektera döda människor.
Citera
2010-04-18, 21:24
Medlem
mrbyrness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
Låter väldigt intressant att promenera omkring i Fisksätra centrum som skinhead (oavsett politisk uppfattning), visserligen var detta för 20 år sen men det är minst sagt ett mångkulturellt område.

Det hände inte riktigt i fisksätra utan snarare igelboda på vägen mot fisksätra.
Citera
2010-04-19, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Igelboda.

Citat:
Ursprungligen postat av mrbyrnes
Det hände inte riktigt i fisksätra utan snarare igelboda på vägen mot fisksätra.

Det är helt riktigt. Har själv besökt platsen där det hände.
Citera
2010-04-23, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hemmets Journal nr.21 den 21 maj 1990.

Sidorna 12, 13, 14 och 15. Illustrerad med två foto på offrets modern och ett på offret när han gjorde sin miltärtjänstgöring. Artikeln skriven av Göran Lindén.

Endast en liteh del av artikeln i början medtagen.

"Ett år har gått sedan Ann-Charlottes son Micael blev offer för det meningslösa våldet."

[b]"Äntligen har jag förlåtit min sons mördare - nu skulle jag vilja träffa hans mamma..."/B]

"21-årige Micael sköts till döds av en deprimerad narkotikamissbrukare som sedan även tog sitt eget liv.

Med Micaels död rämnade mamma Ann-Charlottes värld. Hon greps av sorg och vrede som inte ville släppa förrän hon kunde börja tänka på mordet på ett nytt sätt. Hon insåg att både Micael och hans mördare var offer och att mördarens mor var en kvinna i samma situation som hon själv."

Återigen en som "förlåter" sitt barns mördare.
Citera
2010-04-24, 19:58
Medlem
Har du några fler artiklar? Väldigt intressant fall.

Var det ett öde ställe där det hände eller? Tänkte då att han kunde skjuta med ett hagelgevär utan att bli plockad av polisen.
Citera
2010-04-24, 20:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Har du några fler artiklar? Väldigt intressant fall.

Var det ett öde ställe där det hände eller? Tänkte då att han kunde skjuta med ett hagelgevär utan att bli plockad av polisen.

Ja nu var det länge sedan jag var därute. Detta skedde ju mellan gångvägen lmellan Fisksätra och Tippen. Det fanns hus i närheten men inte alldeles där Jonasson blev ihjälskjuten. Nu skedde detta mycket sent och dessa tre personer var väl inte helt nyktra vid tillfället. Kommer inte ihåg i dag hur lång tid det tog innan polisen kom till platsen?

Skall ha några artiklar vad media skrev då det precis hade hänt.
Citera
2010-12-10, 19:59
Medlem
mrbyrness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja nu var det länge sedan jag var därute. Detta skedde ju mellan gångvägen lmellan Fisksätra och Tippen. Det fanns hus i närheten men inte alldeles där Jonasson blev ihjälskjuten. Nu skedde detta mycket sent och dessa tre personer var väl inte helt nyktra vid tillfället. Kommer inte ihåg i dag hur lång tid det tog innan polisen kom till platsen?

Skall ha några artiklar vad media skrev då det precis hade hänt.

Det tog ganska lång tid innan polis och ambulans larmades. De överlevande sprang till närmaste hus i fisksätra för att kalla på hjälp och det är minst 1.5km dit. (Det här var ju innan man hade mobil) Och om jag inte minns helt fel hade även en av de flyende en skada som kan ha dragit ner löptempot ytterligare..
Citera
2010-12-12, 16:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Benskada.

Citat:
Det tog ganska lång tid innan polis och ambulans larmades. De överlevande sprang till närmaste hus i fisksätra för att kalla på hjälp och det är minst 1.5km dit. (Det här var ju innan man hade mobil) Och om jag inte minns helt fel hade även en av de flyende en skada som kan ha dragit ner löptempot ytterligare..

Tack för denna info mrbyrnes. Så det var så långt som 1,5 km till närmaste hus. Ja där Jonasson blev skjuten på gångvägen ligger/låg ganska ensligt till.

Ja jag har också minne av att ha läst att någon av de två flyende skulle ha haft en benskada.
Citera
2010-12-13, 22:58
Medlem
mrbyrness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för denna info mrbyrnes. Så det var så långt som 1,5 km till närmaste hus. Ja där Jonasson blev skjuten på gångvägen ligger/låg ganska ensligt till.

Ja jag har också minne av att ha läst att någon av de två flyende skulle ha haft en benskada.

Nja, egentligen var det närmare till husen på igelbodaplattån tex, men de som sprang för att kalla på hjälp tog sig till första huset i fisksätra. Och från mordplatsen till hörnet på den gata som heter karpgatan borde det vara ca 1500 meter.

(En tanke om varför de flyende sprang mot fisksätra kan ju vara att gärningsmannen var kvar på platsen och helt enkelt stod mellan dem och igelbodaplatån som högst kan vara 300 meter bort, vilket också skulle kunna stämma med vart GM senare hittades död, dvs strax nordöst om brottsplatsen)
Citera
2010-12-15, 16:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Närmare tll Igelbodaplatån.

Citat:
Nja, egentligen var det närmare till husen på igelbodaplattån tex, men de som sprang för att kalla på hjälp tog sig till första huset i fisksätra. Och från mordplatsen till hörnet på den gata som heter karpgatan borde det vara ca 1500 meter.

(En tanke om varför de flyende sprang mot fisksätra kan ju vara att gärningsmannen var kvar på platsen och helt enkelt stod mellan dem och igelbodaplatån som högst kan vara 300 meter bort, vilket också skulle kunna stämma med vart GM senare hittades död, dvs strax nordöst om brottsplatsen)

Tack återigen för dessa uppgifter. Ja det har du rätt i. Länge sedan jag var i de trakterna. Troligtvis var det på det sättet att skytten stod kvar och på så sätt s.a.s. blockerade vägen mot Igelbodaplatån.
Citera
2010-12-27, 11:35
Medlem
Stelfs avatar
Tråkig historia! kommer ihåg Micke Djuret från början av 80-talet när vi punkare hängde på gågatan i Malmö. Hörde ryktet om att han skulle blivit skjuten i Stockholm, då var det alltså sant....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in