2009-06-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnen_
Det skulle vara fint med några inslag av satanism också.

Livsregler:
  • Du skall alltid tänka på dig själv och sätta dina egna intressen först, allt som kan gynna dig själv är bra.
  • Kvinnor är skapade för mäns njutning och skall därför förslavas under männen.
  • Om någon ber dig om hjälp så gör det endast om det i slutändan kan nyttja dig själv (t.ex. en gentjänst)
  • Den viktigaste maten är fläsk. Åh den store Zaturn87 skapade griskött för att Flashbackister skall kunna njuta av fin fläskfilé, kotlett, skinka, karré, revebenspjäll, grisfötter osv och kanske framförallt för att uppröra muslimer.

(jag kan tänka mig bli eder lärjunge o store Zaturn87)

Allt utom punkt nummer 4 har islamisterna redan kommit på. Vi måste ha något ännu bättre!
Citera
2009-06-22, 16:58
Medlem
Zeimines avatar
men TS ville juh att religionen skulle bli efterbliven och dum
Citera
2009-06-23, 11:32
Medlem
Snorlyktans avatar
Skrev faktiskt ihop en religion för några år sedan, full med färdiga citat ur en imaginär bok för att bevisa dess sanningshalt (hade annat nick, annat forum):

"För inte så länge sedan, under min kvällspromenad med hunden, blev jag stoppad av en mystisk man i munkkåpa. Han gav mig en lapp med en internet-adress och ett lösenord.

Väl hemma gick jag in på www.microsoft.com och uppgav lösenordet, och fick därigenom reda på vad väldigt få andra vet... Vad jag hittade var inscannade bilder av urgamla papper, med ett meddelande till mänskligheten.

Enligt dessa urtida/framtida dokument, härstammar mänskligheten inte från apor. Vi är helt skilda från evolutionen.

Vi som lever idag är ättlingar till folk från framtiden. Jorden håller på att gå under i framtiden, så alla människor har åkt tillbaks till för drygt 10000 år sedan, där de utrotade neandertalaren, och tog över. Tyvärr kan bara levande organisk materia färdas genom tiden, så det är därför vi inte har så långt framskriden teknologi än. Dock lyckades en grupp människor få till väldigt högt stående teknologi, men deras ö, Atlantis (namnet inspirerat av en Disneyfilm som blir höjd till kultstatus om ca 300 år), sjönk till följd av ett misslyckat försök att syntetisera hallonyoghurt. Mänskligheten är alltså fast i en tidsögla på drygt 20000 år. Tio tusen år kvar, sen är det dags att åka tillbaks igen... och börja resan tillbaka till framtiden.

Enligt dokumenten har man ingen nytta av den heliga treenigheten. Istället är det den heliga pentangeln som förmedlar den yttersta sanningen: "Du, jag, dem, gurkan och den syntetiserade hallonyoghurten"

Denna religion är den enda rätta. Tvivlare och kättare kommer att straffas på den yttersta dagen, vid tiden för Tidsresan. då de som straff för att de tvivlat på den heliga Pentangeln får färdas tillbaka i tiden utan en gurka.

Eller som det står i Hallonbreven, 3:29:

"Vid tiden för den stora Förgörelsen skola den heliga Pentangeln uppenbara sig och leda vägen till de metandrivna generatorerna som driver TidsPortalen (registered trademark, Microsoft corporation).
Endast de med ren syntetiserad hallonyoghurt skola få en gurka med sig, och alla andra skola lida utan. Amen. "

Vad har du för bevis för detta, kanske ni undrar. Jag kommer därför att nämna några bevis så övertygande att ni alla kommer att vilja dela den heliga Pentangeln med mig.

Tyvärr finns inga äkta dokument kvar att finna. I sin iver att kol-14-datera dessa värdefulla sidor, användes allt papper upp i undersökningen.

Dock har vi Disneys film Atlantis, som ju bygger på legenden om Atlantis, som tog sitt namn från Disneyfilmen, som ju bygger.. ja, ni förstår.

Det viktigaste beviset står dock att finna i Gurkans bok, 5:231

"Den heliga Pentangels profet skola vara såsom en rotknöl, lat till sitt sinne, och äro ofelbar"

Då mitt nick är RadixLecti, vilket är latin för soffpotatis, är det tydligt att jag är denne profet. Mina ord är en alltså reflektion av den yttersta sanningen, och av den heliga Pentangeln.

Nu när ni är övertygade om trons äkthet och otvetydiga makt, undrar ni säkert hur ni konverterar. Svaret står att finna i Hallonbreven, 2:27.

"Och han sade: Delen en gurka i tu, slängen den ena hälften över höger axel, såsom en gåva till den allsmäkige syntetiserade Hallonyohurten, och äten den andra. Då skola du uppleva den Heliga Pentangelns ynnest och välvilja."

Att dyrka den heliga Pentangeln är inte heller speciellt krävande. Ät syntetiserad hallonyoghurt och kontemplera de eviga frågorna: Vem är jag? Vaför gurka? Vem är "dem" i den heliga Pentangeln?

En varning: Gurkfröna, 23:87 nämner de faror som hotar den som följer den sanna tron:

"I skolen akten eder för den Ohelige Mördarsnigeln, vars slem och silkeslena röst kan få den klentrogne att halka in på fördärvets bana."

Ett par vägar som leder till Mördarsnigeln är:
Gurkmajonäs, vilket fördärvar Gurkans själsliga renhet med förkastligt fett.
Geléhallon, ett kätterskt påfund som leder till dåliga tänder.

Alla perversioner av den heliga Pentangeln och den Syntetiserade Hallonyoghurten måste utrotas för att få njuta av den heliga Pentangelns ynnest.

Jag sitter fortfarande och deschiffrerar dokumenten, uppdagar jag mer återfinns det här i denna dagbok.

Ett sista ord på vägen:

"Gurkan skola tysta alla kvinnors klagan, och göra dem lyckligare än förut"
-Gurkboken 5:98 "
Citera
2009-06-23, 15:30
Medlem
Uppkäftiga skitungar blir slagna utan att någon lägger sig i, om personen som lägger sig i inte nu vill hjälpa till att slå sönder ungen ifråga.
Citera
2009-06-23, 16:04
Medlem
pastoratets avatar
Lyssna inte på zaturn87, han är en falsk profet! Hör nu alla att Spaceship Jesus(.com) är den ende och sanne guden! Hans lära är trenatursläran: Gud, Människa och Maskin är vår frälsare, världen är i hans händer!

Speace out.
Citera
2009-06-23, 16:51
Medlem
Rullameras avatar
  • Kvinnor skall spara allt kroppshår som tecken på trofasthet, inkl skägg & mustasch om möjligt.
  • Inget sex efter äktenskap
  • Att be till, eller på något vis störa guden är en synd.
  • Inget är förutbestämt
  • Gud hatar dig
Citera
2009-06-24, 00:21
Medlem
labbe3001s avatar
Hjälp mig ta över världen med den dummaste religionen någonsin.

Ta ett pm med Död & återfödd
Citera
2009-06-24, 01:40
Medlem
David9s avatar
Kanske en religion med lite inslag av dessa?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_osynliga_rosa_enhörningen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här