2009-06-21, 16:42
Bannlyst
Hej,

För första gången i världshistorien la jag till en användare på min "ignorelista"

och döm till min förvåning när jag ser att nu är trådarna nästan helt oläsbara eftersom var och vartannat inlägg är "användaren är på din ignore lista bla bla"

Vore det inte bättre om man inte såg dessa överhuvudtaget? som att användaren bara försvann och aldrig hade existerat?

för att behålla flytet i trådarna tänkte jag att det vore det ultimata.
Citera
2009-06-21, 16:43
Medlem
Ja, det reagerade jag också på. En tråd blev helt och hållet oläslig så jag bestämde mig för att ta bort användaren från ignoreralistan.
Citera
2009-06-21, 16:54
Moderator
Psilosophers avatar
Håller man sina inlägg inom anständighetens gränser får man väl övervägande rimliga svar tillbaks. De eventuella puckon som kommer insläntrande är det bara att ha överseende med. Något för TS att tänka på, kanske... Såg nått inlägg idag som formligen tiggde stryk. Väntade du dig endast medhåll på ditt svammel?
Citera
2009-06-21, 16:56
Medlem
micaeles avatar
Vill minnas att det går att ordna med Greasemonkey eller nåt. Snoka runt i datorforumen och därför avsedda trådar.
Citera
2009-06-21, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Håller man sina inlägg inom anständighetens gränser får man väl övervägande rimliga svar tillbaks. De eventuella puckon som kommer insläntrande är det bara att ha överseende med. Något för TS att tänka på, kanske... Såg nått inlägg idag som formligen tiggde stryk. Väntade du dig endast medhåll på ditt svammel?

Alltså vad fan är det för fel på folk idag? har dom blandat heroin i dricksvattnet ?

Jag kanske vill ignorera någon användare för att jag tycker denne är otroligt smart, eller söt, eller tråkig eller oviktig.

Det var ju inte det frågande handlade om, utan om det inte är tekniskt möjligt att få folk på sin ignore lista att försvinna helt och hållet!
Citera
2009-06-21, 17:10
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Alltså vad fan är det för fel på folk idag? har dom blandat heroin i dricksvattnet ?

Jag kanske vill ignorera någon användare för att jag tycker denne är otroligt smart, eller söt, eller tråkig eller oviktig.

Det var ju inte det frågande handlade om, utan om det inte är tekniskt möjligt att få folk på sin ignore lista att försvinna helt och hållet!
Jo, jag förstår. Jag ville bara påpeka det meningslösa med att delta i ett diskussionsforum om man ändå inte vill ta del av det fullt ut. Jag skriver en del dumheter ibland (som detta), uppblandat med briljanta inlägg (mer sällan) som du missar om du har mig på ignoreralistan. Vilket du förmodligen har redan.
Citera
2009-06-21, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jo, jag förstår. Jag ville bara påpeka det meningslösa med att delta i ett diskussionsforum om man ändå inte vill ta del av det fullt ut. Jag skriver en del dumheter ibland (som detta), uppblandat med briljanta inlägg (mer sällan) som du missar om du har mig på ignoreralistan. Vilket du förmodligen har redan.

Hehe inte alls det krävs otroligt mycket för att hamna på min ignore lista.

Men om varje inlägg du skrev bestod av:

Jag tänker inte bemöta dig och/eller dina påståenden för att du är korkad och dum och smutsig och ful.

Så tröttnar man efter 20-30 gånger att ha läst exakt samma sak, repetition är något jag hatar, inte åsikter i sig självt även fast de är lite "crazy" eller otäcka.
Citera
2009-06-21, 21:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ladda ner Firefox-tillägget Greasefire som är ett hjälptillägg till Greasemonkey och automatiskt letar fram script till Greasemonkey så får du fram en massa scripts som är gjorda av flashbackare till FB.
Några bra script är Flashback ignore och Superignore vilka är gjorda för FB och tar bort alla ignorades inlägg helt
Citera
2009-06-21, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ladda ner Firefox-tillägget Greasefire som är ett hjälptillägg till Greasemonkey och automatiskt letar fram script till Greasemonkey så får du fram en massa scripts som är gjorda av flashbackare till FB.
Några bra script är Flashback ignore och Superignore vilka är gjorda för FB och tar bort alla ignorades inlägg helt

Det här låter väldigt bra! Men samtidigt lite förvirrande.

Vågar man fråga om en länk så man kommer igång
Citera
2009-06-24, 04:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Det här låter väldigt bra! Men samtidigt lite förvirrande.

Vågar man fråga om en länk så man kommer igång

Javisst

Här kommer först en generell länk till Greasemonkey-addon för Firefox där du först laddar ner Greasemonkey och sedan kan du lada ner vilka hjälpscript du vill som styrs av Greasemonkey
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/search?q=greasemonkey

Här är länken till Greasefire som söker hjälpscript till Greasemonkey på Userscripts.org
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/8352

Som jag försökte säga så fungerar Greasefire så att när man är inne på en hemsida kan man högerklicka på Greasemonkey-ikonen nere i statusraden och då ser man vilka script som finns att ladda ner till den.
Det är Greasefire som i bakgrunden letar fram scripten på siten Userscripts.org.

Till Flashback finns för närvarande 4 script om jag högerklickar på ikonen:
Flashbacklogo, Enhance Flashback.info, Flashback ignore och Superignore.fb

Jag har också laddat ner Flasbackscript från Onemans hemsida: http://oneman.fb.googlepages.com/

Flashbacklogo gör så att två fbkatter visas i logon,Enhance Flashback.info visar thumbnails på bilderna i trådarna och Flashback ignore och Superignore.fb ignorerar användare och tar bort hela deras inlägg i trådarna

Flashbackscript tweakar vissa saker på forumet och framförallt gör att man slipper kattsidan när man ska länkas vidare ut från forumet

Jag har också laddat ner Stylish-tillägget för Flashback som fräschar upp hela utseendet på forumet med mindre font på signaturer osv och tar bort all irriterande reklam.
Du behöver inte ladda ner Stylish-tillägget om du inte vill utan kan ladda ner Greasemonkeyscriptet för det också

http://userstyles.org/styles/13259

http://userstyles.org/styles/search/https%3A%2F%2Fwww.flashback.info%2Fnewreply.php%3F do%3Dnewreply%26p%3D17294072

Annars fungerar Stylish-tillägget på samma sätt som Greasemonkey, dvs högerklicka på Stylishikonen och klicka på Find stylish... så ser den om det finns någon stil för hemsidan du är inne på.

Stylish-tillägget söker stilarna på Userstyles.org och där finns stilar för de flesta sidor i både Stylish och Greasemonkey-format så den sidan rekommenderas varmt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in