2009-06-18, 22:23
Medlem
kvints avatar
Kör Windows Vista. När jag ska stänga av datorn (Start-->Avsluta) så är "Vila" förvalt i rullgardinsmenyn vilket är väldigt irriterande eftersom jag alltid vill stänga av datorn helt och därmed måste ändra i rullgardinsmenyn varje gång jag ska stänga av datorn. Någon som vet om man kan ändra vad som ska vara förvalt i den rullgardinsmenyn? (Se bild: http://img200.imageshack.us/img200/8283/sadsdn.jpg)
Citera
2009-06-18, 23:52
Medlem
cannaBes avatar
Har svenskt så jag kan inte garantera att det står EXAKT såhär, men jag ska försöka förklara så gott jag kan.

Kontrollpanelen > "Systemunderhåll" eller "System och underhåll" > Energialternativ > "Ändra planeringsinställningar" > Ändra avancerade energialternativ > Utvidga 'avslutningsknappar och lock' välj 'powerknapp för startmeny' och ändra till "Avsluta"

Allt som är inom "" och '' är jag väldigt osäker på faktiskt, jag skriver den engelska vägen så kanske du hittar

Control Panel > System and Maintenance >Power Options välj 'change plan settings' välj 'change advanced power settings', utvidga 'power buttons and lid', välj 'start menu power button', ändra till 'shutdown'
Citera
2009-06-19, 00:13
Medlem
kvints avatar
Tack så mycket, det fungerade!
Citera
2009-06-19, 00:14
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Tack så mycket, det fungerade!