2009-07-23, 23:10
Medlem
Finns det någon 32bitars rlz i klass med WZT 64bitars releasen ?

Är jävligt newbie på sånt här, vad är skillnaden på ett os i 32/64bitar?

Har funderat på en omformatering utav burken, läste lite i denna tråd och tänkte kan ju lika bra lägga in W7 när jag håller på.

Har en Core 2 duo 2.20ghz 512 graffekort och 4gb ram i burken. använder mest burken för film hittning och slö surf spelar lite texas holdem ibland.
2009-07-23, 23:34
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainC
Finns det någon 32bitars rlz i klass med WZT 64bitars releasen ?

Är jävligt newbie på sånt här, vad är skillnaden på ett os i 32/64bitar?

Har funderat på en omformatering utav burken, läste lite i denna tråd och tänkte kan ju lika bra lägga in W7 när jag håller på.

Har en Core 2 duo 2.20ghz 512 graffekort och 4gb ram i burken. använder mest burken för film hittning och slö surf spelar lite texas holdem ibland.
Då kan du köra x64 istället.
2009-07-24, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Ville visa på att alla säger att den är final, men ingen vet ju egentligen om det är så.

....
Jo, det vet vi, hur kan det inte vara final om det har nämnts på Microsoft's Officiella blogg att dom har slutfört arbetet, och om det kommit en ny subversion skulle den helt klart ha läckts av antingen kinesen som jobbar på Microsoft i Kina (Han som läckte dom första versionerna) eller genom ryssen på wzor.net (Troligen kontaker inom branschen).
Så ja, det är final, det finns inte några som helst tvivel om att det inte ska vara final, "bevisen" talar ju för fan emot att det inte skulle vara final också.
Du har precis tagit skeptism till en ny nivå.
Grattis.

CaptainC: 64-bit stöder mer än 4gb RAM etc., sök på google
Men det är iallafall bättre att installera 64-bit om du har en 64-bits processor.

Ajuste, detta är även SHA1 och MD5 hasharna för dom riktiga ISO'na, så när ni ska ladda så se till att det här stämmer (Står oftast i beskrivningarna eller så finns det program som också funkar)

Så.. Luxos, räcker det här som bevis? Det här är publicerat av Microsoft.
16385 är final

Den orörda ISO'n från Microsoft läcker idag, så den kommer nog upp på diverse sidor idag Aktivering kommer troligen upp nästa vecka eller i helgen, svårt att säga, beroende på hur fort dom arbetar.
2009-07-24, 08:48
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ville visa på att alla säger att den är final, men ingen vet ju egentligen om det är så.

Men vi måste ju utgå ifrån vad vi faktiskt vet...

1] Vi vet att bygge 7600 är det slutgiltiga master-bygget.

2] Vi vet att bygge 7600.16384 var det allra sista pre-RTM-bygget.

3] Vi vet att bygge 7600.16386 visade sig vara ett rykte.

4] Vi vet att inga fler byggen har läckt eller rapporterats sedan 7600.16385.

Detta leder oss ofrånkomligen till det enda och med 99,9% säkra antagandet att 16385 är det bygge som RTM sign-off skrevs på.
2009-07-24, 09:15
Medlem
Om man laddar hem W7 och installerar det, kommer man kunna använda det under en längre period då? Typ 1-2år? Kommer windows update att fungera efter den officiella releasen av W7? Och kommer operativsystemet överhuvudtaget att fungera efter riktiga releasen?
2009-07-24, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Men vi måste ju utgå ifrån vad vi faktiskt vet...

1] Vi vet att bygge 7600 är det slutgiltiga master-bygget.

2] Vi vet att bygge 7600.16384 var det allra sista pre-RTM-bygget.

3] Vi vet att bygge 7600.16386 visade sig vara ett rykte.

4] Vi vet att inga fler byggen har läckt eller rapporterats sedan 7600.16385.

Detta leder oss ofrånkomligen till det enda och med 99,9% säkra antagandet att 16385 är det bygge som RTM sign-off skrevs på.

100%.

Windows 7 Ultimate Retail English (x86)

Name: 7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
Size: 2501894144 bytes
Date Modified: Tuesday, July 14, 2009, 17:32:44 PM
CRC: C1C20F76
MD5: D0B8B407E8A3D4B75EE9C10147266B89
SHA-1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610

Från Microsoft som sagt.

amodestproposal: Ja, det kommer den, men dock bara till typ mars nästa år eller något.
2009-07-24, 09:25
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amodestproposal
Om man laddar hem W7 och installerar det, kommer man kunna använda det under en längre period då? Typ 1-2år?

Om du planerar att installera RTM:en så kommer du att kunna använda denna under 120 dagar utan att behöva registrera den med en licensnyckel.

Det lär ju dock troligtvis komma ett Genuine Advantage-crack till Windows 7 inom den tidsperioden.

Om du däremot planerar att installera RC bygget (eller pre-RTM bygge) så kan du använda det fram tills juni 2010 med en RC-licensnyckel.

Efter juni 2010 blir RC/pre-RTM versionerna ogiltiga, och tillhörande produktnycklar kommer att bli svartlistade.

Citat:
Kommer windows update att fungera efter den officiella releasen av W7?

Svar ja.

Dock så är det kanske möjligt att de första cracks:en som kommer kan göra så att man inte kommer kunna komma åt Windows Update, men det får framtiden utvisa.

Citat:
Och kommer operativsystemet överhuvudtaget att fungera efter riktiga releasen?

Självklart.
2009-07-24, 09:41
Medlem
Citat:
Om du planerar att installera RTM:en så kommer du att kunna använda denna under 120 dagar utan att behöva registrera den med en licensnyckel.

Det lär ju dock troligtvis komma ett Genuine Advantage-crack till Windows 7 inom den tidsperioden.

Om du däremot planerar att installera RC bygget (eller pre-RTM bygge) så kan du använda det fram tills juni 2010 med en RC-licensnyckel.

Efter juni 2010 blir RC/pre-RTM versionerna ogiltiga, och tillhörande produktnycklar kommer att bli svartlistade.

Svar ja.

Dock så är det kanske möjligt att de första cracks:en som kommer kan göra så att man inte kommer kunna komma åt Windows Update, men det får framtiden utvisa.

Självklart.

Ok, tack för svaren.

På de torrentsidor jag har tillgång till så kan jag endast (som är nyuppladdad) ladda hem nedanstående version av W7, vilken rekommenderar du? =)

Microsoft.Windows.7.64Bit.iNTERNAL-CRBS
2009-07-24, 09:48
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ok, tack för svaren.

På de torrentsidor jag har tillgång till så kan jag endast (som är nyuppladdad) ladda hem nedanstående version av W7, vilken rekommenderar du? =)

Microsoft.Windows.7.64Bit.iNTERNAL-CRBS

Den releasen har jag för mig är 7600.16384 - alltså det sista pre-RTM bygget.

RC-licensnycklarna fungerar inte med det bygget, men däremot så kan du köra en patch som har postats tidigare i denna tråden för att göra bygget aktivt till juni 2010.

Väljer du att köra det bygget utan aktiveringspatch så är det 120 dagars användande som gäller - precis som med RTM:en.

Jag själv kör 7600.16384, och kommer att fortsätta göra det fram tills 22 oktober, när Windows 7 släpps i butik.

Huvida du ska installera RTM:en eller pre-RTM är helt upp till dig.

Som jag skrev ovan så kommer det säkert komma en Genuine Advantage-crack till RTM:en inom en ganska snar framtid.
2009-07-24, 11:28
Medlem
Loxuss avatar
Haha, ni är roliga
2009-07-24, 11:45
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Haha, ni är roliga

Och du är högst besynnerlig och obegriplig.

Varför har du sådana problem med att acceptera fakta?

Eller bara trollar du?

Börjar misstänka det sistnämnda.
2009-07-24, 12:20
Medlem
Citat:
Den releasen har jag för mig är 7600.16384 - alltså det sista pre-RTM bygget.

RC-licensnycklarna fungerar inte med det bygget, men däremot så kan du köra en patch som har postats tidigare i denna tråden för att göra bygget aktivt till juni 2010.

Väljer du att köra det bygget utan aktiveringspatch så är det 120 dagars användande som gäller - precis som med RTM:en.

Jag själv kör 7600.16384, och kommer att fortsätta göra det fram tills 22 oktober, när Windows 7 släpps i butik.

Huvida du ska installera RTM:en eller pre-RTM är helt upp till dig.

Som jag skrev ovan så kommer det säkert komma en Genuine Advantage-crack till RTM:en inom en ganska snar framtid.

Ok så det är bra skit? (releasen)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in