Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
09-08-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Googla din processor.
Har denna processor: intel core 2 duo e6550, och kollade denna sidan http://www.intel.com/products/processor/core2duo/specifications.htm. Fattar inte riktigt men jag tror att den klarar av x64. Kan någon bekräfta?
09-08-15, 13:23
Medlem
Murrvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniis
Har denna processor: intel core 2 duo e6550, och kollade denna sidan http://www.intel.com/products/processor/core2duo/specifications.htm. Fattar inte riktigt men jag tror att den klarar av x64. Kan någon bekräfta?
Ja, den klarar x64.
09-08-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Ja, den klarar x64.
Tack för bekräftelsen Blir att ladda hem Windows 7 nu snarast då.
09-08-15, 14:33
Medlem
Orkade inte läsa igenom allt men antar att det vart uppe förr. Försökte boota med USB, har pillat i BIOS osv men det kommer upp en text "Pen drive without operation system. Remove pen drive and reboot". Ganska klart vad som är fel alltså. Tankade den RTM som finns på swebits (UP2DATE releasegrupp) och mountade ison i dameon tools. Sen drag and droppa jag alla filer o mappar till mitt usbminne, som är formaterat som NTFS. Korrekt så långt?
09-08-15, 14:54
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Orkade inte läsa igenom allt men antar att det vart uppe förr. Försökte boota med USB, har pillat i BIOS osv men det kommer upp en text "Pen drive without operation system. Remove pen drive and reboot". Ganska klart vad som är fel alltså. Tankade den RTM som finns på swebits (UP2DATE releasegrupp) och mountade ison i dameon tools. Sen drag and droppa jag alla filer o mappar till mitt usbminne, som är formaterat som NTFS. Korrekt så långt?

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
09-08-15, 15:17
Bannlyst
Har installerat win 7 på min laptop, hp pavilion dv2000. Det ser inget vidare ut. Kan man använda vista drivare i win 7? Jag har nvidia 7200 go grafik. Finns det ingen enhetshanterare, och var anger jag nätverks-arbetsgruppen?
09-08-15, 15:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd
Har installerat win 7 på min laptop, hp pavilion dv2000. Det ser inget vidare ut. Kan man använda vista drivare i win 7? Jag har nvidia 7200 go grafik. Finns det ingen enhetshanterare, och var anger jag nätverks-arbetsgruppen?

Ja bara att ladda hem en drivrutin för Vista ifrån Nvidias hemsida.
09-08-15, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja bara att ladda hem en drivrutin för Vista ifrån Nvidias hemsida.

tack, hittade dem där, hp hade inte dem
09-08-15, 16:16
Medlem
Googlas avatar
Jag har funderat på att skaffa en till skärm, en HD skärm. Och då började jag fundera om W7 har stöd för 2 skärmar?
09-08-15, 16:21
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jag har funderat på att skaffa en till skärm, en HD skärm. Och då började jag fundera om W7 har stöd för 2 skärmar?
Ja, du kan t.om. komma åt det lättare med win+p.
09-08-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

Tack, fungerade att boota men när skiten ska installeras står den på 0% och har gjort det i över en timma.

edit: nevermind, nu kom den igång
Senast redigerad av Erkalinen 09-08-15 kl. 17:16.
09-08-15, 17:24
Medlem
Går det att göra en in-place uppgradering med svenskt vista? Jag får upp typ "You can't upgrade with another language then already installed".....

EDIT: Jag får upp "You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. Go online to see how to install Windows 7 and keep your files and settings. "

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in