Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 18:52
Medlem
Antar att fler haft samma problem, men har inte hittat nån...

Bytte skärm idag, från en 22" på 1050x1650 bildpunkter typ, till en ´40" full-hd på 1920x1080 pixlar. Nu hamnaren del av windows utanför skärmen - jag ser bara lite av startfältet, och om jag kör tex internet i fullvisning så kommer kryssén och de andra två uppe till höger utanför skärmen.

Kör jag 1768x992 pixlar så blir det tvärtom, en liten svart marginal på ca 1 cm finns runt om allting.

Någon som vet vad felet är?
Citera
2009-06-16, 18:57
Bannlyst
Låter som att du bara har ställt in en för stor upplösning för din skärm.
Citera
2009-06-16, 19:10
Bannlyst
Jag använder ett simpelt AHK script för att flytta fönster som gömmer sig. Tror att jag använt det när de gömmer sig p.ga ändrad upplösning.
Det här borde gå: (aktiverar fönstret i taskbaren,trycker sedan winknapp+A så flyttar sig fönstret längst upp till vänster)
Citat:
#A:winmove,A,,0,0

autohotkey.net
Citera
2009-06-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Låter som att du bara har ställt in en för stor upplösning för din skärm.
Spelar ingen roll vilken upplösning, funkar inte heller vid 1080 1920, som skärmen också är...
Citera
2009-06-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Jag använder ett simpelt AHK script för att flytta fönster som gömmer sig. Tror att jag använt det när de gömmer sig p.ga ändrad upplösning.
Det här borde gå: (aktiverar fönstret i taskbaren,trycker sedan winknapp+A så flyttar sig fönstret längst upp till vänster)

autohotkey.net
Hur gör jag med startfältet, då?
Citera
2009-06-16, 19:18
Medlem
askers avatar
Vilken typ av kabel har du dragit mellan datorn och skärmen?
Citera
2009-06-16, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Hur gör jag med startfältet, då?
Beror ju på vad det är du vill göra. Aktiverar det fönster som gömt sig som jag skrev är en förutsättning för att få det scriptet att agera på just det fönstret.

A = det fönster som är aktivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in