2009-06-15, 17:56
Bannlyst
Har funderingar om att flytta till Habo från Jönköping då jag hittat en schyst bostad till ett bra pris. Nu är det så att jag inte känner till Habo och undrar om det är en kommun man vill bo i.
Citera
2009-06-16, 10:16
Medlem
mishimas avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur -> Bostad, hem och trädgård

/mod
Citera
2009-06-18, 19:41
Medlem
Med tanke på hur många från Habo som jobbar i Jönköping tror jag det är lättare att kolla runt på jobbet, bland bekanta osv, alltid är det nån som har en åsikt om en kommun som ligger mindre än tre mil bort.

Men Habo har ett bra företagarklimat och de bygger ju rätt ordentligt på bostadsfronten, nedanför Väst-Göte (dvs Statoilmacken vid 195an) var det ju bara åker för en tre-fyra år sen till exempel.
Citera
2009-06-18, 19:56
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souls100
Har funderingar om att flytta till Habo från Jönköping då jag hittat en schyst bostad till ett bra pris. Nu är det så att jag inte känner till Habo och undrar om det är en kommun man vill bo i.

Habo är en trevlig kommun tycker jag nog. Folket är enligt mig inte riktigt så inavlade(inskränkta) som i närliggande småhålor som Mullsjö, sandhem mm.
Utbudet av butiker är ju med bra. Två stycken matbutiker samt flera restauranger.
Kan ju tom ta en pilsner på det nya stället där habo hotell var eller pizzeria 95:an.
Citera
2009-06-18, 20:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Habo är en trevlig kommun tycker jag nog. Folket är enligt mig inte riktigt så inavlade(inskränkta) som i närliggande småhålor som Mullsjö, sandhem mm.
Utbudet av butiker är ju med bra. Två stycken matbutiker samt flera restauranger.
Kan ju tom ta en pilsner på det nya stället där habo hotell var eller pizzeria 95:an.

En polare är från Habo och han tycker det är en bra kommun, men rätt tråkig. Han är dock den typen som tycker att det börjar bli kul först i städer som London..

Enligt honom så har Habo varit en inflyttningskommun med många inflyttade från andra håll, och det gör att befolkningen inte är lika inskränkta som i t.ex. Hjo eller Jönköping.
Citera
2009-08-20, 00:28
Medlem
habo är ett bra ställe "lagom" bort från jönköping
som dem säger inte så mycket inavlade folk där

kolla på hemnet finns lite bostäder där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem