2022-12-07, 09:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det gick inte med mer än 500k idag, får testa imorgon igen.
Gick att ta ut resten dagen efter.
Citera
2022-12-07, 10:26
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Om man avslutar ett fasträntekonto i förtid tar bankerna ut en avgift - det var ingen sådan transaktion, förtidsinlösen, du gjorde?

Nej, vanlig rörlig ränta.
Citera
2022-12-07, 11:55
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Gick att ta ut resten dagen efter.

Handelsbanken har en daglig gräns på 200K (mobilt E-leg). Ska man ta ut mer måste man använda sig av sladd och dosa vid leg.. Då är gränsen 1000K. Så 500K hos IKANO är kanske ganska ok ändå.
Citera
2022-12-07, 11:58
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Nej, vanlig rörlig ränta.

Blir inga placeringar hos Qliro då!
Citera
2022-12-07, 12:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En snabb fråga till trådens kunniga.. Min gamla mor bor i Sverige & har rätt mycket pengar stående på konto i storbank till i princip ingen ränta. Vad skall hon välja för nischbank som ger högre ränta, men som inte är allt för komplex för en gammal tant att ta hand om & inte innebär en risk.

Jag kan givetvis assistera henne en del, men jag finns på annat håll & är sällan fysiskt på plats hos henne.

Hon är inte helt korkad utan kan sköta sina normala bankärenden med en iPad idag. Jag tror inte hon är sugen på att binda pengarna i åratal, men kanske 3 månader eller liknande om det behövs.
Citera
2022-12-07, 12:08
Medlem
Santander ger 2,45 insättningsgaranti, lättnavigerad app som hon kan se i ipaden, 31 dagar tar det innan man kan ta ut pengar från det man sagt till, ingen längre bindning alltså
Citera
2022-12-07, 12:13
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro127
Hur menar du? Qliro kör månadsvis utbetalningar och då fick du inte din ränta en viss månad eller körde du fast ränta?

Kommer själv få 18lax per år, så vill helst inte bli blåst på räntan.

Verkar som han själv inte vet om vad han håller på med. Jag har bara hört positiva saker om sparkonto på Qliro. Har själv sparkonto där och har inte varit några problem.
Citera
2022-12-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Verkar som han själv inte vet om vad han håller på med. Jag har bara hört positiva saker om sparkonto på Qliro. Har själv sparkonto där och har inte varit några problem.

Man blir lite nojjig när man precis flyttat över allt från Klarna till Qliro, tycker appen är smidig plus att man ser räntan öka varje dag. Hoppas att det inte blir några problem.
Citera
2022-12-07, 12:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En snabb fråga till trådens kunniga.. Min gamla mor bor i Sverige & har rätt mycket pengar stående på konto i storbank till i princip ingen ränta. Vad skall hon välja för nischbank som ger högre ränta, men som inte är allt för komplex för en gammal tant att ta hand om & inte innebär en risk.

Jag kan givetvis assistera henne en del, men jag finns på annat håll & är sällan fysiskt på plats hos henne.

Hon är inte helt korkad utan kan sköta sina normala bankärenden med en iPad idag. Jag tror inte hon är sugen på att binda pengarna i åratal, men kanske 3 månader eller liknande om det behövs.
Se till att kontot har insättningsgaranti, och om sparbeloppet är över miljonen, välj fler konton.

Om du ska hjälpa henne kanske Lunar kan vara något, då de inte kräver Bank-id. Vilket å andra sidan kan vara lite otryggare. 2,25% i sparränta upp till 1.050.000 kr. - utan bindning. https://www.lunar.app/se/privat
Citera
2022-12-07, 12:24
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Blir inga placeringar hos Qliro då!

Låter klokt.
Citera
2022-12-07, 12:34
Medlem
Är inloggningen på Bluestep trasig för alla idag, eller är det bara jag som har problem?
Citera
2022-12-07, 13:07
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro127
Man blir lite nojig när man precis flyttat över allt från Klarna till Qliro, tycker appen är smidig plus att man ser räntan öka varje dag. Hoppas att det inte blir några problem.

Jag förstår precis hur du känner. Jag flyttade över en stor summa pengar och var också nojig men du kan vara lugn.

Kan ta 1-2 dagar innan du ser pengarna.
Tidigare har jag gjort som så att jag satt in en mindre summa pengar för att se att det fungerar bara för att man varit nojjig då man flyttat pengarna till en ny aktör men det har alltid fungerat.

Så denna gång flyttade jag över allt på ett bräde men var nojig precis som du säger innan man ser pengarna på kontot. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in