2020-06-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
SVEA och Marginalen.

Tack. Har öppnat konto på svea, ger ett bra första intryck. Enkelt men verka ändå ha de mest nödvändiga funktionerna. Får hoppas att de är bra så man kan avveckla sitt konto hos swedbank.
Citera
2020-06-13, 09:17
Medlem
Det kanske saknar betydelse, men Marginalens ägare har fått kritik av finansinspektionen för skumma transaktioner har jag läst. Man har lånat ut miljardbelopp till ägare och närstående på ett tvivelaktigt sätt. Det har fått mig att dra ner sparandet där, men som sagt, det kanske inte har någon betydelse.
Citera
2020-06-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Tack. Har öppnat konto på svea, ger ett bra första intryck. Enkelt men verka ändå ha de mest nödvändiga funktionerna. Får hoppas att de är bra så man kan avveckla sitt konto hos swedbank.

Låter klokt. Jag tror att SVEA är på rätt väg!
Citera
2020-06-17, 12:53
Medlem
Doctors avatar
Nu har jag gjort tre insättningar till Komplett och kan konstatera att de är segare än andra att få in pengarna på kontot. Gör man en insättning som går iväg med första körningen på måndag morgon så verkar standard vara att pengarna syns på kontot på onsdag kväll.

Idag så möttes jag av ett konstigt meddelande när jag försökte logga in. "Du är nog lite för snabb. Vi har fått en kontoansökan av dig och håller på att processa den". Ringde deras kundtjänst för att höra om de hade nåt allmänt fel. Tog två minuter att övertyga damen att kontot var relativt nytt men inte så nytt att det inte ska gå att logga in. Jag har ju gjort flera insättningar och varit inloggad ett antal gånger. Till slut så kollade hon mitt konto och såg att det var aktivt.

Något allmänt fel visste hon inget om men hon skulle ta saken vidare och bad mig försöka igen senare.

Så en snäll recension av deras kundtjänst skulle vara "oerfaren".
Citera
2020-06-17, 15:50
Medlem
Aigiss avatar
Från första juli sänker Avida räntan igen, från 0.85 till 0.75. Skönt att man resan flyttat till Sevendays.
Citera
2020-06-17, 17:12
Medlem
Vissa aktörer justerar sina räntor lite för ofta kan jag tycka!
Citera
2020-06-17, 17:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag har lite där som går ut om nån vecka eller två, hoppas de inte sänker innan dess...
Jag fick, något senfärdigt in en dos pengar där i dag till räntan 1,40%.

Men nu anger de (Qliro alltså) 1,25% ränta för fast sparkonto (1 år). Så det tycks ha varit i sista stund.
Citera
2020-06-17, 17:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det stämmer. Det är därför jag gillar PRA Spar (0,95% obundet). De har visat sig stabila över tid även om de inte i varje stund är bäst.

Northmill (f.d. Rebilla) ångrade sig till hälften och höjde igen efter bara ett par veckor: först ned från 1,0% till 0,9% och nu i morgon den 18 åter uppåt till 0,95% enligt e-postmeddelande.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-06-17 kl. 18:01.
Citera
2020-06-17, 18:00
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Ja det är ett jävla hattande. Vet man inte från den ena månaden till den andra ungefär hur det går eller. Känns oproffsigt.
Citera
2020-06-17, 19:35
Medlem
@ Sven-Gustaf, Ja det måste ha varit på håret. Tråkigt att Qliro sänker. Och Northmill får snart ta och bestämma sig! Hoppas de höjer räntan på 1-års kontot också.

@ Aigis, Instämmer!
Citera
2020-06-28, 21:10
Medlem
Klarna

"Fem olika varianter planeras, det som skiljer dem är räntenivå och bindningstid. Målet är kaxigt satt. Banken vill erbjuda den högsta räntan för sparkonton som omfattas av insättningsgaranti. Lansering väntas ske inom ett par veckor"
Citera
2020-07-01, 22:45
Medlem
Citat:
Klarna

"Fem olika varianter planeras, det som skiljer dem är räntenivå och bindningstid. Målet är kaxigt satt. Banken vill erbjuda den högsta räntan för sparkonton som omfattas av insättningsgaranti. Lansering väntas ske inom ett par veckor"

Hoppas de kan skaka om marknaden lite då det stått still länge nu och t.o.m. gått bakåt lite för oss som bryr oss om att försöka lägga pengarna där de gör mest skillnad. Spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in