2013-05-22, 16:53
Medlem
Ni som hade pengarna på marginalen till 4% tills nyligen, vart har ni flyttat nu? Jag var lite sen på bollen så mitt datum går ut nu sista maj. Har dock ingen aning av vart jag ska placera dem nu. Några bra råd framöver?
Citera
2013-05-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raecer
Ni som hade pengarna på marginalen till 4% tills nyligen, vart har ni flyttat nu? Jag var lite sen på bollen så mitt datum går ut nu sista maj. Har dock ingen aning av vart jag ska placera dem nu. Några bra råd framöver?

Norwegian har/ska väl kommit med nåt sparkonto med 3,5% ränta, kolla upp det!
Citera
2013-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ligger kvar på marginalen med 3.10%, var det bästa just då. Får se hyr det utvecklar sig de närmaste 12 månaderna.
Citera
2013-05-22, 18:27
Medlem
Citat:

Funderar på en 2-åring på Bluestep till 3.45% men jag vet inte....
Citera
2013-05-22, 19:21
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Ligger kvar på marginalen med 3.10%, var det bästa just då. Får se hyr det utvecklar sig de närmaste 12 månaderna.

Samma här. Avvaktar ett tag och ser hur det går. 3.10 är ju inte så dåligt men går den ner till 2.50-2.70 så överväger jag att byta.

Kollar man på compricer så är ju fortfarande marginalen i topp om man inte vill binda sig i 2 år +, då är bluestep högst på 3.50%.

Skulle inte norwegian ligga på 3.35% eller har jag missat något?
Citera
2013-05-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
I Norge har de den räntan, men vad jag vet har de inte sagt något om vad deras ränta kommer bli i Sverige.
Citera
2013-05-23, 11:53
Medlem
drutgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Samma här. Avvaktar ett tag och ser hur det går. 3.10 är ju inte så dåligt men går den ner till 2.50-2.70 så överväger jag att byta.

Kollar man på compricer så är ju fortfarande marginalen i topp om man inte vill binda sig i 2 år +, då är bluestep högst på 3.50%.

Om marginalen sänker till 2.5 och du byter så drar de också av 1% på din sparräntekapital bara så du vet... Bindningstiden på 12 månader förnyades automatiskt med 12 nya månader om man inte tog ut sina pengar från 4% kontot. Inte så roligt när räntan är rörlig och man vill byta efter 6-8 månader om de svinar sig och sänker till 0.5% ränta.
Citera
2013-05-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Om marginalen sänker till 2.5 och du byter så drar de också av 1% på din sparräntekapital bara så du vet... Bindningstiden på 12 månader förnyades automatiskt med 12 nya månader om man inte tog ut sina pengar från 4% kontot. Inte så roligt när räntan är rörlig och man vill byta efter 6-8 månader om de svinar sig och sänker till 0.5% ränta.

De brukar i och för sig avisera räntesänkningar innan de träder i kraft så då borde man kunna begära uttag innan dess och få nedsättningen baserat på den gamla räntan.
Citera
2013-05-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Vad svarade GE själva? De svarar ju inom 24 timmar. Eller du tyckte det var bättre att fråga här?

Fick svar nu.

"Hej X,

Tack för ditt meddelande.

I dagsläget är det inte möjligt att ha en automatisk överföring från ditt sparkonto. Alla överföringar måste läggas in när dom ska utföras samt signeras med bank-id eller e-legitimation."

Tough luck, med andra ord. Ingen högräntebank som tillåter automatiska överföringar?
Citera
2013-05-23, 12:52
Medlem
Kan man se historik någonstans över vad Marginalens Stora sparkonto legat på?
Antar att det har varit högre än 2,65 som det ligger på nu. Men det är fan så mycket bättre än vad jag har.
Finns väl konton med bättre ränta, men gillar att möjligheten att ta ut i alla fall finns.

Det är väl Hoist Flex och Marginalens Stora sparkonto som tilltalar mig då, och då ligger ju marginalen lite bättre till.
Senast redigerad av Spoonman 2013-05-23 kl. 13:37.
Citera
2013-05-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonman
Kan man se historik någonstans över vad Marginalens Stora sparkonto legat på?
Antar att det har varit högre än 2,65 som det ligger på nu. Men det är fan så mycket bättre än vad jag har.
Finns väl kontonas bättre ränta, men gillar att möjligheten att ta ut i alla fall finns.

Det är väl Hoist Flex och Marginalens Stora sparkonto som tilltalar mig då, och då ligger ju marginalen lite bättre till.

Som bäst var den uppe i 3,35% tror jag. Hade stora sparkontot på den tiden när man var tvungen att sätta in 400 eller 500tkr för att få bästa räntan. Bytte till högräntekontot i april 2012.
Citera
2013-05-23, 18:02
Medlem
Doctors avatar
AK Spar sänker räntan till 2,50% den 7 juni (-0,25%)

http://www.akspar.se/pub/request.ashx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in