2014-04-29, 09:32
Medlem
Retsinas avatar
Samsonite ller Carlton?
Citera
2014-04-29, 10:08
Medlem
Det går ju att ta blurra/redigera screenshotsen för de som inte vill skylta med sitt kapital. Jag tror det vore positivt för tråden med screenshots!
Citera
2014-04-29, 11:11
Medlem
Betsson
HM
Starbreeze

Innehavet är delat lika mellan alla tre.
Så ser min första portfölj ut. Ska in med minst två bolag till för att sprida riskerna lite.

Citera
2014-04-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Betsson
HM
Starbreeze

Innehavet är delat lika mellan alla tre.
Så ser min första portfölj ut. Ska in med minst två bolag till för att sprida riskerna lite.

Om jag var dig skulle jag lägga allt du har i Starbreeze på HM och Betsson eller dra in det på en småbolagsfond. Såsom Carnegie´s.
Förstår inte hur man kan ha så mycket kapital i Starbreeze...
Citera
2014-04-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajgert
Om jag var dig skulle jag lägga allt du har i Starbreeze på HM och Betsson eller dra in det på en småbolagsfond. Såsom Carnegie´s.
Förstår inte hur man kan ha så mycket kapital i Starbreeze...

Jag ser själv en stor potential i Starbreeze då de har precis gjort en "turnaround" och gått från minus i nästan 14 år till att ha gått med vinst under på kvartal. Sen ser jag en potential i framtida spel Storm t.ex. Även det senaste kvartalet lär gå med 8-10 miljoner i vinst då det är klart att det blev 4.4 miljoner i Januari på endast payday 2 sen kom en puls på en marsrea där det var gratis att prova på och rabatt på payday 2 som borde genererat en del pengar. Menmen, den som lever får se ifall det är en bra investering.

Kan tillägga att jag endast investerat dryga 50k så jätte stort kapital är det inte i Star.

Också någon som har tips på bolag att kika på? Helst på Mid eller largecap.
Senast redigerad av Bananpyret 2014-04-29 kl. 17:39.
Citera
2014-04-30, 12:19
Medlem
Raziels avatar
Nu är min karriär som aktiesparare påbörjad!

Tanken är ett långsiktigt sparande +15 år.

Har fördelat kapitalet jämt i dessa bolag. Jag köper kvartalsvis för att minska courtaget.

Elekta B
Handelsbanken B
Hennes & Mauritz B
Ratos B
SAAB B
Tele2 B

Vad tycker ni? Kom gärna med förslag till förbättringar, jag är ju som sagt en färsking.
Citera
2014-04-30, 18:20
Medlem
Råkade köpa fem gånger mer Michael Kors än jag tänkte så handväskor är min grej nu...
Citera
2014-04-30, 18:31
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raziel
Nu är min karriär som aktiesparare påbörjad!

Tanken är ett långsiktigt sparande +15 år.

Har fördelat kapitalet jämt i dessa bolag. Jag köper kvartalsvis för att minska courtaget.

Elekta B
Handelsbanken B
Hennes & Mauritz B
Ratos B
SAAB B
Tele2 B

Vad tycker ni? Kom gärna med förslag till förbättringar, jag är ju som sagt en färsking.

Säker på att du vill ha handelsbanken? Styrelsen gjorde ett rätt stort stunt för några veckor sen och det blev inte så populärt. Jag får iaf intrycket att styrelsen snarare vill hjälpa sig själva än ägarna (givet att så naturligtvis alltid är fallet, men den här gången har det gått för långt).
Byt till en riktig bank, ta... SEB tror jag. Jo, SEB är nog den bästa banken att ha just nu.
Citera
2014-04-30, 22:47
Medlem
johanizanoobs avatar
Ratos
Ratos Pref
Telia
Mekonomen
Bure Equity
Castellum
D. Carnegie & Co
Skanska B

Fonder mest för att ha dom någonstans

Atlanta stabillity
Spiltan Högräntefon
Spiltan Räntefond
Öhmans företagsobligationsfond

Månadspar

Avanza zero
Spiltan Investmentbolag
Didner & Gerge Småbolag
Citera
2014-05-01, 08:11
Medlem
Raziels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovovik
Säker på att du vill ha handelsbanken? Styrelsen gjorde ett rätt stort stunt för några veckor sen och det blev inte så populärt. Jag får iaf intrycket att styrelsen snarare vill hjälpa sig själva än ägarna (givet att så naturligtvis alltid är fallet, men den här gången har det gått för långt).
Byt till en riktig bank, ta... SEB tror jag. Jo, SEB är nog den bästa banken att ha just nu.

Tack för tipset! Jag ska kika lite närmare på SEB
Citera
2014-05-01, 12:38
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Astra zeneca
Swedish Match
H&M
Volvo
Ncc
Oriflame
SEB
Africa oil
Boliden
Black Pearl
Lucara diamond
Micronic

Random ordning, mest i Astra zeneca vilket har blivit väldigt festligt senaste veckan.
Över 12% + i år. Köper Vid dippar och tar ibland in en ny aktie som jag bevakat ett tag.
Vissa innehav är långsiktiga och andra kortsiktiga. Är riktigt nöjd med min portfölj. Saknas något?
Citera
2014-05-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Astra zeneca
Swedish Match
H&M
Volvo
Ncc
Oriflame
SEB
Africa oil
Boliden
Black Pearl
Lucara diamond
Micronic

Random ordning, mest i Astra zeneca vilket har blivit väldigt festligt senaste veckan.
Över 12% + i år. Köper Vid dippar och tar ibland in en ny aktie som jag bevakat ett tag.
Vissa innehav är långsiktiga och andra kortsiktiga. Är riktigt nöjd med min portfölj. Saknas något?

Om jag skulle börja titta lite på den amerikanska börsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in