2009-06-15, 17:21
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Jag tror alla anser sig själva stå högst upp i hierarkin i en subjektiv värdering. Möjligtvis undantaget mångkulturella svenskar eller vita som anser att de är ovärdiga och bör utrota sin egen stam och kultur.

Något som framkommer i diverse trådar är att MENA-folk ofta vill pådyvla att vita européer och MENA-folk är alla vita och mycket liknande ur den rasliga kaukasoid-aspekten, medans nordeuropéen ibland ger uttryck för att folkgrupper från mellanöstern är enormt avlägsna, likt marsmänniskor och att någon slags samhörighet knappast existerar.

Araben betraktar sig som vilken vit folkgrupp som helst, medans många nordeuropéer knappast betraktar araber som vita.

vilket jag som blond blåögd äktsvensk tkr de gör fullständigt rätt i. Hellre att det kommer kaukasier hit här än negrer.
Citera
2009-06-15, 17:43
Medlem
konspiratörens avatar
Kom och tänka på just Nalin Pekul som berättade i svt hur rasistiska och fördomsfulla alla hennes släktingar och bekanta var.
I en helt annan liga än svenskarnas "rasism".
Citera
2009-06-15, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konspiratören
Kom och tänka på just Nalin Pekul som berättade i svt hur rasistiska och fördomsfulla alla hennes släktingar och bekanta var.
I en helt annan liga än svenskarnas "rasism".
Dom gör bara sitt jobb, kurdo baksi va redaktör på expo förut, dom är rastiter mot svenska rasister som alla svennar här på I/I
Citera
2009-06-15, 18:00
Medlem
konspiratörens avatar
Jag uppfattade det som att hon menade att kurder var mer rasistiska än svenskar generellt.
Citera
2009-06-15, 18:03
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Dom gör bara sitt jobb, kurdo baksi va redaktör på expo förut, dom är rastiter mot svenska rasister som alla svennar här på I/I

Det blir lite märkligt när själva poängen med expo är att kartlägga rasism.
Citera
2009-06-15, 23:58
Medlem
julliaahs avatar
Men seriöst? Har mörkhyade människor lägre status än de från tex mellanöstern? Det är i alla fall inte det jag märkt ute i samhället.
Och Obama? Eller räknas inte han?
Citera
2009-06-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julliaah
Men seriöst? Har mörkhyade människor lägre status än de från tex mellanöstern? Det är i alla fall inte det jag märkt ute i samhället.
Och Obama? Eller räknas inte han?
Tja, du kan ju fråga någon person från mellanöstern vad de själva tycker. Deras syn på negrer är oftast inte odelat positiv, om man säger så.
Citera
2009-06-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Vad tycker olika invandrargrupper om att erkänna att de blir föremål för rasism? Uppfattas det som lite pinsamt? Jag skulle kunna tänka mig att tex en arab anser sig stå betydligt mycket högre upp i hierarkin en tex neger. vad tycker araben om att bli utsatt för något han egentligen tycker borde vara reserverat för...negrer?

Jag tror araben inte kan ta in olika intryck i sin så kallade hjärna utan det enda som pågår i huvudet på en arab är, jag döda, jag våldta, min heder, min heder, bevaka min systers fitta så vi kan sälja till släkten, jag döda, jag våldta, muhammed, muhammed.

De är helt enkelt så primitiva så ord är ingenting som de kan reflektera över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in