Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-12, 23:30
Medlem
Frates avatar
Windows 3.1, Windows 98, Windows 2000, och Windows XP är de versioner jag upplevt som 'bäst'.
Citera
2009-06-13, 01:47
Medlem
Murrvins avatar
Windows 2000 var väldigt bra på sin tid, XP var väl ok.

Vista hade lite problem då det kom, och var dåligt optimerat.
Men nu är Vista med SP2 den absolut bästa versionen av Windows enligt mig, det utnyttjar också hårdvaran bättre på nyare datorer.
Det har bättre stöd för SLI och multicore, och kan hantera mer RAM än XP.
Klarar dessutom DX 10 och 11 (då det kommer).
UAC är jobbigt, men att stänga av det är det första jag gör efter att Vista är installerat.

Om jag sätter mig vid en dator med XP efter att ha använt Vista ett bra tag, så känns det väldigt föråldrat.

Windows 7 verkar väldigt lovande, väntar bara på RTM.
Citera
2009-06-13, 15:28
Medlem
Dharmas avatar
Det verkar som att när min dator lägger av så blir det en ny dator med Windows 7.

Den har fått så goda vitsord redan trots att den bara har kommit som beta.
Jag minns hur mycket folk sågade windows vistas betaversion
Citera
2009-06-13, 17:49
Medlem
PungPillarens avatar
Installerade Windows 7 RC igår.
Det flyter på riktigt bra och det är väldigt snyggt och praktiskt.
Enda nackdelen är väl att det är lite problem med vissa program eftersom det är ett så pass nytt OS.
Citera
2009-06-13, 17:56
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Text...

Vista kommer att hamna på historiens skräphög, bl a OS/2 etc.

Euhm, OS/2 lades helt enkelt ner av IBM, men antagligen tog Microsoft väldigt mycket därifrån när de skapade 2000 och XP!
Citera
2009-06-14, 10:28
Medlem
Jag har alltid varit en bakåtsträvare, eller en som vägrat släppa in det nya i alla fall. Jag var sjukt nöjd med Windows 95 med alla de uppgraderingar som släpptes. Det var stabilt och tog varken kraft eller utrymme från datorn som på den tiden var rätt slö och hade dåligt med lagring.

Nu för tiden är det Windows XP som gäller. Vista var precis som ME något desperat försök från Microsoft att förnya sig, förstår inte att de inte lärde sig av ME som var riktigt skit.

Nu laddar jag hem RC1 på Windows 7 idag, ska väl prova det så fort jag kan, sen återkommer jag med hur nöjd jag är.
Citera
2009-06-14, 10:53
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Vista är den absolut sämsta versionen.

Du har med andra ord inte testat ME. Dessutom, jag har haft bra mycket mer strul med XP än med Vista.
Citera
2009-06-14, 11:55
Medlem
PungPillarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Dessutom, jag har haft bra mycket mer strul med XP än med Vista.

QFT.
XP var skit när det kom, fullt med buggar och ostabilt som bara den. När SP2 kom blev det dock en av de bästa windows versionerna.
Citera
2009-06-14, 12:21
Medlem
Akademikerns avatar
Win 2000 är det microsoft-OS som jag gillat absolut bäst. XP var det heller inga större fel på, i och för sig.

Win ME var det värsta jag någonsin sett i OS-väg. gick aldrig en timma utan att skiten låste sig.
Citera
2009-06-14, 12:26
Medlem
Davy.Joness avatar
Måste säga att XP regerar imo... Vista har sina fördelar, men jag personligen har haft mer problem med Vista än med XP. Har inte provat W7 än på min dator, men jag vill påstå att den kommer få betydligt större slagkraft än Vista. (Jag har provat på andras datorer såklart. )
Citera
2009-06-14, 12:29
Medlem
Jag gillar windows 2000 och 2003 (fall man fixat så det blir mer likt ett desktop OS).

Win 7 är bra, men lite över hypat. Det jag anser varit dåligt med vista var att det kom med mer bloatware än xp, tex all acerskit och sånt.
Citera
2009-06-14, 12:30
Medlem
-deviant-s avatar
Att bedöma vilken som är den "bästa" Windows-versionen är väldigt subjektivt och individuellt.

Om man ser till popularitet så torde väl XP vara det mest utbredda och använda operativsystemet bland hemma-användare.

För närvarande är det nog fortfarande Windows Server 2003 på serversidan som är mest populärt.

Personligen så tycker jag mycket om Vista, efter det att Service Pack 1 släpptes.

Innan SP1 så var Vista en katastrof.

Den allra bästa Windows-versionen hittils är dock enligt mig Windows 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in