Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-12, 12:34
Medlem
Hej!
Jag kör ett navigationsprogram som heter Maxsea och har gjort det i flera år. Nu har jag en dator med XP och en med VISTA som båda har fungerat med programmet men nu vägrar starta det. I Aktivitetshanterar dyker det upp men det händer inget i övrigt.
Jag kör Norton360 och har satt av alla parametrar på AV men det funkar ändå inte.
Finns det någon som har någon bra idée om hur jag ska lösa detta?
MedSailor
Citera
2009-06-12, 13:20
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedSailor
Hej!
Jag kör ett navigationsprogram som heter Maxsea och har gjort det i flera år. Nu har jag en dator med XP och en med VISTA som båda har fungerat med programmet men nu vägrar starta det. I Aktivitetshanterar dyker det upp men det händer inget i övrigt.
Jag kör Norton360 och har satt av alla parametrar på AV men det funkar ändå inte.
Finns det någon som har någon bra idée om hur jag ska lösa detta?
MedSailor
Det hjälper inte om du avslutar processen\processerna som programmet använder och sen startar om det då? Ibland ligger det kvar processer i bakgrunden även om man avslutar programmet och det kan förhindra att man kan starta det.
Citera
2009-06-12, 13:39
Medlem
Programmet startar inte

I Aktivitetshanteraren avslutar jag Processträdet men det hjälper inte. Programmet startar inte efter att datorn just startat upp heller.
MedSailor
Citera
2009-06-12, 14:01
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedSailor
I Aktivitetshanteraren avslutar jag Processträdet men det hjälper inte. Programmet startar inte efter att datorn just startat upp heller.
MedSailor
Har du provat att installera om programmet?
Citera
2009-06-12, 15:05
Medlem
Det är ominstallerat ett flertal gånger utan positivt resultat.
MedSailor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in