Även om du nu ville byta till/lägga till ett namn som Alexander skall du ha klart för dej att det är väldigt högt i tak när du väljer. Jag är ytligt bekanta med kvasikändisen Godzilla och bra kompis med en av hans polare som heter Heavy-Metal i andra namn. Ett annat roligt namn som jag sett är Iceman. Gå in på www.e-information.se och kolla.
Även om du nu ville byta till/lägga till ett namn som Alexander skall du ha klart för dej att det är väldigt högt i tak när du väljer. Jag är ytligt bekanta med kvasikändisen Godzilla och bra kompis med en av hans polare som heter Heavy-Metal i andra namn. Ett annat roligt namn som jag sett är Iceman. Gå in på www.e-information.se och kolla.
Vad menar du med "högt i tak"?
Är det någon avgift för att lägga till ett namn?
Xalexandex hade det blivit om jag hade fått för frugan!!!!! Men, jag har ringt skatteverkat fått hem brev där jag skulle skriva in det extra förnamn jag skulle välja. När det väl kom till kritan blev jag helt jävla till mig. Fast valde Alexander iaf. Nu är det en jobbig process framför mig, inte bara att skicka tillbaka sen är det klart. Måste dit och verifiera? Validera Pass/Legitimation och fylla i andra papper. Någon sa också att man skulle skriva Varför man vill byta/ta bort/ändra namn. Men det är helt klart värt det!
Någon som vet hur många gånger man får byta sitt för och efternamn? Visst får man göra det i stort sett hur många gånger man vill? Hur lång tid tar det innan det är igenom?
Berätta gärna mer om detta den som vet eller haft egen erfarenhet...
tror du kan göra de hur många ggr du vill.
förnamn gå till skatteverket, ingen kostnad byts direkt.
efternamn prv, tror jag, de kostar dessutom pengar.
Tillägg, utbyte eller strykning av förnamn kan göras genom anmälan till Skatteverket på blanketten SKV 7630. Detta kan endast göras en gång och ett ursprungligt förnamn måste behållas.