2009-06-11, 18:35
Medlem
efter ca 100 sommarjobb som jag ha sökt, så fick jag kallelse till en arbetsintervju- BR Leksaker..
Frågan är då som publiken lyder om ni har några bra tips inför ett arbetsintervju?
Citera
2009-06-11, 18:56
Medlem
Notarns avatar
Grattis..

Det jag kan komma på är väl att du kan, om du har småsyskon som är i rätt ålder, nämna att du har det.

Annars så borde det väl vara som i vilken annan butik som helst t.ex. att du är stresstålig, kassavana och blablablabla.

Just ja, det viktigaste av nästan allt på sommarjobb. Säg inte att du tänker flytta över halva landet direkt efter sommaren om du planerar att göra det.
De tar väldigt gärna in sådana som skulle kunna jobba extra även efter sommaren eftersom det tar tid att hitta och utbilda ny personal.
Citera
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av street1
efter ca 100 sommarjobb som jag ha sökt, så fick jag kallelse till en arbetsintervju- BR Leksaker..
Frågan är då som publiken lyder om ni har några bra tips inför ett arbetsintervju?
Inte varit just där men har oftat fått frågan ''Hur är du i en grupp? Är du ledartypen eller personen i bakgrunden? Där har jag alltid sagt att jag inte är ledartypen alls och fått en hel del jobb pga att dom gillade att jag var ärlig och inte öste på med skit.
Bara se välvårdad ut och var lugn så ska du se att du fått dig ett jobb
Citera
Medlem
Helga.Nyborgs avatar
Ett tips kan va att du gör dig beredd på att du kanske kommer få "leka" affär, så det kan kolla av hur du är mot kunder. Läs på lite om företaget innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in