Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-11, 14:49
Medlem
Använde denna guiden: http://www.tipsomvista.se/guider/111-windows-7/550-installera-windows-7-fran-ett-usb-minne.html

Följde den exakt. Nu när jag bootar från den står det:

"Remove disks or other media
Press any key to restart"

Någon som vet vad felet är?
Citera
2009-06-11, 15:22
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Använde denna guiden: http://www.tipsomvista.se/guider/111-windows-7/550-installera-windows-7-fran-ett-usb-minne.html

Följde den exakt. Nu när jag bootar från den står det:

"Remove disks or other media
Press any key to restart"

Någon som vet vad felet är?
Förstår inte om du har lyckats installera Win7 eller om du har följt guiden så långt att du ska börja installationen?

Verkar dock som du ska börja installera men har gjort något fel, det där meddelandet kommer när datorn inte hittar något att boota på USB-enheten.
Citera
2009-06-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Förstår inte om du har lyckats installera Win7 eller om du har följt guiden så långt att du ska börja installationen?

Verkar dock som du ska börja installera men har gjort något fel, det där meddelandet kommer när datorn inte hittar något att boota på USB-enheten.

Jag har följt guiden. Men kan inte komma till installationen för när jag bootar så står det detta felmeddlande
Citera
2009-06-11, 17:44
Medlem
jeevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Jag har följt guiden. Men kan inte komma till installationen för när jag bootar så står det detta felmeddlande

För att kunna göra detta måste din dator ha stöd för att boota upp via usb.
Kolla i bios alternativt "start up menu" efter hur boot prioriteringen sker, finns din usb-sticka med där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in