Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-11, 14:40
Bannlyst
Hej, jag har satt ihop en dator men när jag ska installera OS (XP) så hänger sig bara allt, ibland bara står allt "stilla" (förutom gröna prickar längst ner till höger), oftast kommer det upp en ruta där de står: systemfel o sen stänger det av sig (står något om d-drivern), och ibland blir det "blue screen" och det fysiska minnet dumpas...
Någon som har en aning om vad jag gör för fel?
Citera
2009-06-11, 14:43
Medlem
Nippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okkapokka
Hej, jag har satt ihop en dator men när jag ska installera OS (XP) så hänger sig bara allt, ibland bara står allt "stilla" (förutom gröna prickar längst ner till höger), oftast kommer det upp en ruta där de står: systemfel o sen stänger det av sig (står något om d-drivern), och ibland blir det "blue screen" och det fysiska minnet dumpas...
Någon som har en aning om vad jag gör för fel?

Har du två minnesmoduler ? Ta ur den ena stickan isf och prova att installera med en sticka.

Har du satt dit alla fläktar ordentligt så den inte överhettas ?

Har du en fuckad cdskiva ? Typ att du har smetat något på skivan ?
Byt skiva.. /N
Citera
2009-06-11, 14:43
Medlem
cannaBes avatar
Skriv hur långt du kommer i installationen och vad du gör och när problemet kommer. Jättesvårt att förstå något av den där posten om jag ska vara ärlig.
Citera
2009-06-11, 14:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support samt redigerad rubrik.

//Mod
Citera
2009-06-11, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Skriv hur långt du kommer i installationen och vad du gör och när problemet kommer. Jättesvårt att förstå något av den där posten om jag ska vara ärlig.

Jag har kommit förbi partitioneringen av hårddisken. Det hänger sig, cepar, när jag kommer till de stället då själva windows ska installeras ( när de kommer upp lite text med fakta om windows och de står att de är 39minuter kvar osv.)
Citera
2009-06-11, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Har du två minnesmoduler ? Ta ur den ena stickan isf och prova att installera med en sticka.

Har du satt dit alla fläktar ordentligt så den inte överhettas ?

Har du en fuckad cdskiva ? Typ att du har smetat något på skivan ?
Byt skiva.. /N

Fläktarna fungerade utmärkt.
När jag bytte skiva fortsatte de bara på den förra trots att de var olika windows-verisioner.
Jag har plockat ihop datorn, för jag tänkte retunera den eftersom ja inte är någon expert på området. Kanske borde sätta ihop och testa med bara en sticka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in