2009-10-28, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Lech föll inte mig i smaken, men däremot Tyskie

Men det "öl" som fick min kärlek var Redd's <3 https://www.flashback.org/showthread.php?t=1014370

redd's är för kvinnor, riktiga män dricker warka
Citera
2009-10-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
redd's är för kvinnor, riktiga män dricker warka
Äh, den eviga jävla diskussionen. Varför kan vi män inte dricka söta alkoholdrycker? Kärring är man när man börjar vägra dricka annat! Jag tycker bara det är trevligt med lite omväxling.

Värt att tillägga är att jag aldrig haft en fylla på annat än sprit och öl. Mestadels för att jag inte fyllt 20 än och be någon köpa ut en platta bira är lättare än att säga att denne skall köpa några cider. Om jag får gissa så har du haft en fylla på cider/alkoläsk eller typ dooleys nån gång i ditt live?
Senast redigerad av Logz 2009-10-28 kl. 12:53.
Citera
2009-10-28, 13:39
Awaiting Email Confirmation
Warka går ner finfint
Citera
2009-10-28, 14:36
Medlem
polsk öl

prova att dricka dom lite starkare polska ölen .
sedan går det inte dricka svensk öl längre !!!.
Citera
2009-10-28, 18:08
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Håller med Lech !!!! Warka också !!!!!!!!!!!

Lech och Warka drack jag mycket av i Krakow när jag var där, fy fan vad billiga de är också! Halvliters fat ute för c:a 10-15 kronor..
Citera
2009-10-29, 16:11
Bannlyst
Polsk öl är bäst
Citera
2011-01-29, 18:01
Bannlyst
jag sitter och dricker HARNAS nu! den e grymt god =)

Verkligen nått att tipsa om
Citera
2011-06-21, 21:36
Medlem
Öl är väl väldigt mycket en smaksak, men Harnas är klassat som ett lite mer "budget"-öl. Jag är inte så jätteförtjust i det, men det går att dricka.
Ska du dricka polskt öl så kör på Lech, Tyskie, Zywiec (som räknas som det bästa märket i Polen) alternativt Zubr. Tog med mig några flak sist jag var där, och Zywiec tröttnar man inte på, samma med Tyskie. Dock tröttnade jag en smula på Zubr efter ett flak, men det är väl lite utav en smaksak som sagt.

Angående konstiga alkoholmärkningar: nu har jag tyvärr inget hemma för tillfället, men jag vill minnas att man ska kolla på "innehållsförteckningen", alltså de lodräta raderna på sidan av burken. Där brukar det stå alc 5.6% eller valfri alkoholhalt. Nu vet jag inte hur Harnasburkarna ser ut men vissa burkar har ju som sagt skrivit ut vörtstyrkan före, alternativt i större stil än alkoholhalten.

Nån vänlig själv kan ju upplysa mig om ifall märkningen "obj: 12.1%" syftar på vörtstyrkan eller på något annat.
Citera
2012-06-08, 20:59
Medlem
finns massor av fin öl i Polen, men de är lite förbisedda. poludnie, fortuna och pinta är mycket bra mikrobryggerier. dock finns de inte i Sverige. på cafe piastowska på tegnergatan i stockholm har de både Perla och Zywiec om du vill testa polska öl från större bryggerier.
Citera
2019-08-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvorek
Öl är väl väldigt mycket en smaksak, men Harnas är klassat som ett lite mer "budget"-öl. Jag är inte så jätteförtjust i det, men det går att dricka.
Ska du dricka polskt öl så kör på Lech, Tyskie, Zywiec (som räknas som det bästa märket i Polen) alternativt Zubr. Tog med mig några flak sist jag var där, och Zywiec tröttnar man inte på, samma med Tyskie. Dock tröttnade jag en smula på Zubr efter ett flak, men det är väl lite utav en smaksak som sagt.

Angående konstiga alkoholmärkningar: nu har jag tyvärr inget hemma för tillfället, men jag vill minnas att man ska kolla på "innehållsförteckningen", alltså de lodräta raderna på sidan av burken. Där brukar det stå alc 5.6% eller valfri alkoholhalt. Nu vet jag inte hur Harnasburkarna ser ut men vissa burkar har ju som sagt skrivit ut vörtstyrkan före, alternativt i större stil än alkoholhalten.

Nån vänlig själv kan ju upplysa mig om ifall märkningen "obj: 12.1%" syftar på vörtstyrkan eller på något annat.

För att förtydliga - Zubr (som du nämner) är från Tjeckien.

Åter till topic, Kasztelan testade jag härom dagen. Har inte nämnts i tråden tidigare. Fler som provat det ölet?
Senast redigerad av ggr 2019-08-07 kl. 10:49.
Citera
2019-08-07, 11:07
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
För att förtydliga - Zubr (som du nämner) är från Tjeckien.

Finns både en polsk och tjeckisk öl som heter Zubr (Z-tecknet är inte samma). Lite som Budweiser, 2 olika öl förutom namnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in