2009-06-09, 23:00
Medlem
Tjena Hej

Det är såhär att jag bor 50 meter från ett företag som jag har fått ett erbjudande från att ha jour på först på en maskin och kanske mer i framtiden. Jag har sommarjobbat på jobbet och jobbat där eftermiddagar osv. Tror ni man orkar jobbar jour på nätterna och gå till skolan samtidigt? Vad borde jag förvänta mig i lön? Ni andra som jobbar/jobbat jour hur tyckte ni det var?
Citera
2009-06-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master Orre
Tjena Hej

Det är såhär att jag bor 50 meter från ett företag som jag har fått ett erbjudande från att ha jour på först på en maskin och kanske mer i framtiden. Jag har sommarjobbat på jobbet och jobbat där eftermiddagar osv. Tror ni man orkar jobbar jour på nätterna och gå till skolan samtidigt? Vad borde jag förvänta mig i lön? Ni andra som jobbar/jobbat jour hur tyckte ni det var?

vilken nivå är det på skolan och vilken utbildning handlar det om? Hur är utbildningen upplagd, mycket eget ansvar eller mycket schemalagt?
Citera
2009-06-10, 11:57
Medlem
Jag ska börja sista året på teknik programmet och jag har inte som helst problem med det så jag tror inte skolan ska spela så stor roll
Citera
2009-06-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master Orre
Jag ska börja sista året på teknik programmet och jag har inte som helst problem med det så jag tror inte skolan ska spela så stor roll
jag tycker att du bör fråga dig själv hur viktigt det är med bra betyg inför framtida studier.
Om du vill in på någon utbildning som kräver lite högre betyg så skulle jag avråda dig från att ta jobbet. Visst du får lite pengar nu men du kommer att ångra dig om du inte kommer in på det du vill läsa.
Citera
2009-06-11, 12:55
Medlem
dalianxs avatar
Det beror på vad du behöver göra på jouren.
Jag "jourade" också på en industri under mitt sista gymnasieår. Ibland var det hur nice som helst. Ett larm gick ut typ 2-3 ggr per natt, bara åka dit och kvittera samt casha in. MEN ibland så var det ett helvete. Hela linen va fucked upp och kunde spendera 6-7 timmar där innan de ordinarie arbetarna kom på morgonen och då va man inte så pigg. Men iofs så rik som jag va på gymnasiet har jag aldrig varit.
Citera
2009-06-11, 14:06
Medlem
precis, hur rik är du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här