2021-04-26, 15:57
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Jag har aldrig lyckats förlika mig med tanken på mitt totala försvinnande efter detta liv – jag kan helt enkelt inte greppa det konceptet. Och jag avundas personer som verkar helt fridfulla med ett sånt upplägg.
Det är för att det inte stämmer att man försvinner totalt efter livet.

Här är två bra filmer om nära döden upplevelser:
https://youtu.be/Hm-IGeVpJ-M
https://youtu.be/65eyvshsx5U
Lyssna på vittnena och avgör själv om de ljuger eller ej.

Hojta till om någon vill se fler filmer. Hojta även till om ni inte förstår engelska. För jag kan nämligen inte förstå varför ni inte fattar att det finns miljontals vittnesmål där ute om nära döden upplevelser. Jag förstår inte varför ni vägrar att lyssna på vittnesmålen där de pratar rätt in i kameran och delger sin upplevelse, ofta med gråten i halsen. Jag vill förstå vad fan är det som är ert problem. Är det att ni inte förstår engelska?

Så frustrerande att vara omgiven av dårar.
Citera
2021-04-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--

Hojta till om någon vill se fler filmer. Hojta även till om ni inte förstår engelska. För jag kan nämligen inte förstå varför ni inte fattar att det finns miljontals vittnesmål där ute om nära döden upplevelser. Jag förstår inte varför ni vägrar att lyssna på vittnesmålen där de pratar rätt in i kameran och delger sin upplevelse, ofta med gråten i halsen. Jag vill förstå vad fan är det som är ert problem. Är det att ni inte förstår engelska?

Ja jag ser det som ett ologiskt resursslöseri att helt radera en upplevare (läsaren av detta).
Senast redigerad av Ville815 2021-04-26 kl. 16:31.
Citera
2021-04-26, 16:38
Medlem
Alla funderingar kring meningen med livet är onödiga och endast ett tecken på människans vilja att höja sig över naturen.
Citera
2021-04-26, 16:44
Medlem
Citat:

Jag minns många av mina tidigare liv. Jag minns mitt senaste liv i Sverige för 120 år som tydligast. Har velat åka till stadsarkivet i Stockholm för att kolla upp om allt stämmer men har inte fått tummen ur röven. Det är en fantastisk känsla när man har hittat ro i livet och förstått vad allting går ut på. Man har skaffat sig ett inre lugn och gör allt man kan för att bevara det lugnet. Problemet med människan är att denna alltid måste ha vetenskapliga belägg för att tro på någonting. Resten klassificeras som "hokus pokus".

Det tydligaste beviset i mina ögon för att människan är en energisk varelse, det är personkemi. Forskarna pratar om "feromoner", lukter som gör att vi dras till varandra men det är skitsnack. Jag har känt personkemi med småbarn. Absolut inget sexuellt, bara en känsla av att vi är samma typ av energi. Jag vill sätta mig ner och leka med dem. Samma sak med ens vänner. Vissa kompisrelationer är som natt och dag. Ibland kan man komma in i ett rum med 5-10 pers och titta på alla och bara känna en instinktiv dragning till en viss person av det motsatta könet. Sedan när man pratar med varandra så visar det sig att man har mycket gemensamt. Lukter? Knappast.
Senast redigerad av Halshuggning 2021-04-26 kl. 16:47.
Citera
2021-04-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Alla funderingar kring meningen med livet är onödiga och endast ett tecken på människans vilja att höja sig över naturen.

Evolutionen har lett fram till människan som har förmågan att fundera på meningen med livet. Det finns inget onödigt i det – det är ett evolutionärt steg.
Citera
2021-04-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Evolutionen har lett fram till människan som har förmågan att fundera på meningen med livet. Det finns inget onödigt i det – det är ett evolutionärt steg.

Det mest meningslösa man kan ägna sig åt är att fundera kring meningen med livet.
Citera
2021-04-26, 17:21
Medlem
Citat:
Det mest meningslösa man kan ägna sig åt är att fundera kring meningen med livet.

Jag tycker precis tvärtom. Jag upplever att det är själva syftet med det liv jag just nu går igenom att fundera på livets mening.

Och då handlar det naturligtvis inte bara om människans liv.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-26 kl. 18:20.
Citera
2021-04-26, 18:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Varför skulle det vara fel att vilja höja sig över naturen? T ex: Om naturen bara hade fått ha sin gång hade jag dött I blindtarmsinflammation när jag var 17. Bra gjort där, imho, att sjukvården just försöker att höja oss över naturen.
Citera
2021-04-26, 18:49
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför skulle det vara fel att vilja höja sig över naturen? T ex: Om naturen bara hade fått ha sin gång hade jag dött I blindtarmsinflammation när jag var 17. Bra gjort där, imho, att sjukvården just försöker att höja oss över naturen.
Ni har fått allt om bakfoten.
Naturen är det enda som finns. Inget är över eller under naturen. Vi är oseparerbara från naturen. Vi är gjorda av naturen, vi lever i naturen, våra kroppar är naturen, vi är naturen.
Citera
2021-04-26, 19:14
Medlem
Citat:
Naturen är det enda som finns. Inget är över eller under naturen. Vi är oseparerbara från naturen. Vi är gjorda av naturen, vi lever i naturen, våra kroppar är naturen, vi är naturen.

Exakt. Mitt intryck är att många har den, enligt mig, ologiska uppfattningen att mänsklighetens utveckling och prestationer inte skulle vara en del av naturen och dess normala utveckling.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-26 kl. 19:23.
Citera
2021-04-26, 19:33
Medlem
Citat:

Vi är underordnade naturen = universum = Gud.
Citera
2021-04-26, 19:46
Medlem
Citat:
Citat:
Vi är underordnade naturen = universum = Gud.

Men här verkar det ju som att du har funderat kring meningen.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-26 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in