Citat:
Ursprungligen postat av irit
Det finns de som tror på "belöningen" och det finns de som vet. Jag personligen tillhör de sistnämnda.
Varifrån fick du det storskrivna FAKTUMET? Du verkar veta att det är på det viset. Du verkar överhuvudtaget ha ett stort ego. Vem är det "vi" som är avskärmade "från allt andligt". Inte jag. Det finns så många andlig-spirituella rörelser runt om i världen, så att det nästan inte går att inte ta notis om de.
"Gudar" har inte skapat något kaos, det är vi, människor, som har gjort det - med vår egoism, omoral, våld, jag-först-mentalitet osv. Vill du veta, hur denna värld är uppbyggd, vilka lagar som gäller och vad meningen med livet verkligen är, kan du ta kontakt med t.ex. Bnei Baruch Sverige - så får du det entydigt förklarad.
Du "planerar" att aldrig mer återvända? Så som du tänker idag, kommer det inte att gå. Du är inte mogen för det. Först när du har lärt dig dina "läxor" kan du få vila i paradiset.
Belöningen tror jag också på, men det är inget man bara får, av Gud eller Jesus eller någon annan påhittad figur om man varit snäll, utan det är något man får kämpa sig till med blod, svett och tårar, för att vara lagom metaforiskt kryptisk.
Jo, det är onda makter som är problemet, inte det man kallar "människan". Människan i all sin enkelhet (dvs medvetande) tror jag är helt perfekt, men människan på Jorden är en tveeggad dolk.
Människan består nämligen av två medvetanden. Det ena är DU, det sanna och rena jaget, det som inte är (eller ska vara åtminstone) bundet till denna så kallade verklighet - medan det andra är vilddjuret, det falska, myglande, giriga, egoistiska, dåliga "medvetandet" som är som en slags organisk, motbjudande dator med målet att sprida sig som cancer så att det finns fler kroppar (fängelsen) som de onda jävlarna som står utanför denna verklighet kan tvångsplacera oskyldiga, godsinnade medvetanden i.
Det är detta som är av ondo. Kroppen är av ondo. Jorden är av ondo, allt i naturen är ren och skär ondska. Det är allt detta som "gudarna" har skapat.
Jag vet inte hur det är för dig, men jo visst, jag är avskärmad från allt vad andlighet heter. Det var inte alltid så, men sen jag fick veta sanningen om livet genom Astral Projection och sömnparalyser, så har de försökt hålla mig borta från att få uppleva dessa upplevelser igen. Det är extremt svårt för mig att lyckas slinka ut nu. Förr kunde jag göra det ganska enkelt, men sen kom de och sa "App app! Slut på det roliga!". Sen dess har det varit mycket problematiskt att ta sig ut.
Jag har ju dessutom anledning att tro att de kommer försöka tvångsreinkarnera en. De vill nämligen inte att vi ska få vara fria, utan vi ska vara fast här i detta organiska helvete. De vill inte att vi ska vara fria varken nu eller senare, för de HATAR oss. Jag vet inte varför de hatar oss så, men jag misstänker starkt att det beror på att vi är "gudomliga" livsformer som normalt sett lever i en alldeles fantastisk tillvaro (det man kan kalla paradiset). Detta saknar de onda och det gör dem något överjävligt avundsjuka, så de vill dra oss ner till deras låga nivå och samtidigt åsamka oss lidande. Då mår de som bäst.
Det är det som är den sanna meningen med livet här på Jorden, att vara fängslad och förslavad av biologin, berövad från ditt naturliga tillstånd av absolut lycka. Så dyster är sanningen. Det finns ingen räddning eller belöning som bara ligger och väntar, oavsett hur givmild och snäll du är i livet. Spelar ingen roll om du så är Bhudda, du kommer kidnappas och tvångsreinkarneras hit igen om du inte väljer att göra motstånd.
Jag såg inte alltid såhär dystert på livet och livet efter döden, men mina erfarenheter har lett mig till denna slutsats. Tyvärr. Livet är ett organiskt helvete. Nog fan hoppas jag att jag har fel, men man har ju så att säga fått de flesta svaren serverade.