2011-04-23, 21:20
Bannlyst
Husen i Årsta ser lite tråkiga. Inget större fel på området i sig.
Det är lugnt därute. Men området i sig verkar lite off som Älvsjö.

Ett minus för Årsta skulle isåfall vara brist på T-bana. Vad jag känner till så finns det ingen tunnelbana i Årsta?
Möjligtivs då i Östra sidan av Årsta, men det känns som det ändå ligger en bit från både gullmarsplan/globen?
Citera
2011-04-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1

Ett minus för Årsta skulle isåfall vara brist på T-bana. Vad jag känner till så finns det ingen tunnelbana i Årsta?
Möjligtivs då i Östra sidan av Årsta, men det känns som det ändå ligger en bit från både gullmarsplan/globen?

Ärligt talat behövs det ingen tunnelbana det är så bra förbindelse i årsta, går en himla massa bussar igenom årsta till och från gullmarsplan/skanstull/ och för att inte glömma bussarna till årstaberg där man både kan ta sig till centralen på 5min och åka tvärbana.

Årsta är riktigt trevligt område, mycket barnfamiljer och pensionärer så väldigt lungt område, det är dessutom nära till stora grönområden.
Citera
2011-04-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1

Årsta har pendeltåg på västra delen samt tvärbana som går mellan Gullmars och Liljeholmen (fler ställen förbi dessa men just dom två är väll vad folk tänker på först)
Citera
2011-04-29, 18:18
Medlem
vad är ett rimligt pris för en 2a hyresrätt i årsta? har en vän som funderar på att sälja
Citera
2011-04-29, 18:28
Medlem
Nussans avatar
Jag har bott längst ner på Sköntorpsvägen, där var det jäkligt lugnt och skönt, mest pensionärer. Men där är det fan inte bra kommunikationer. 164:an går en gång i halvtimmen dagtid, mer sällan eller aldrig på kvällar. Bor man längs linje 160 är det däremot toppen och lätt att åka överallt. Visst, jag kunde kuta ner till centrum eller gullmars, men det var en kilometer jag gärna slapp gå.

Trevligt område, priserna går uppåt där.
Citera
2011-04-29, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr_cracker
vad är ett rimligt pris för en 2a hyresrätt i årsta? har en vän som funderar på att sälja

Förlåt? Sälja hyresrätt?
Citera
2011-04-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Förlåt? Sälja hyresrätt?

ja....svart
Citera
2011-04-29, 22:34
Medlem
Årsta är bra. Lugnt, tryggt och fint. Allra helst delen närmast Årstaviken.
Finns en bra Indisk restaurang på Sköntorpsvägen och som andra skrivit butiker vid Årstatorg.
Även en bra ICA Nära butik på Sköntorpsvägen.
Dagis finns det gott om. Nära Gullmars med 160 eller Årstaberg.
Jag ångrar inte att jag flyttade hit.
Citera
2011-07-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantarselet
...och att det finns ganska mycket hyresrätter = en del blattar och mindre bemedlade svenskar

Faktum är att Årsta är den stadsdel med procentuellt minst hyresrätter i Stockholm...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in