Försöker konvertera en film från .avi till .mp4, men den spelas upp utan bild på telefonen. Har läst på FB att windowsanvändare också har problem med att konvertera film till Nokia 5800 och det fanns en guide till hur man gör på windows, men till mac hittar jag inget.
Jag använder iSkysoft iMedia Converter. Någon som har tips på ett annat program som skulle fungera?
Försöker konvertera en film från .avi till .mp4, men den spelas upp utan bild på telefonen. Har läst på FB att windowsanvändare också har problem med att konvertera film till Nokia 5800 och det fanns en guide till hur man gör på windows, men till mac hittar jag inget.
Jag använder iSkysoft iMedia Converter. Någon som har tips på ett annat program som skulle fungera?
Tack på förhand.
Handbrake är ganska lättanvänt och anpassat till det ni vill göra!
Har sökt lite information på nätet och det verkar som om att filen skall vara i ett .mp4 format men att det ska ligga under en särskild mapp på ett memory stick pro duo, då skall problemen vara lösta.
Det verkar inte gå på PSPGo's inbyggda minne på 16gb, går bara att föra över ljud och bild. Varför vet jag inte men det går inte att ändra eller skapa i någon av mapparna förutom ljud,bild och video mappen. Videomappens syfte har jag inte begripit mig på än då den bara är där för att jävlas med mig då jag lägger över mina konverterade .mp4 filer men ändå så fungerar det inte.
Filen som man konverterar till .mp4 får tydligen bara, jag citerar - "You need to end up with the video in an MP4 format at 320x240 or 320x208 for widescreen using the H.264 codec."
Det här är nog vad jag har lyckats luska fram, någon som har något att bidra med? Börjar bli ganska så irriterad över att det inte fungerar att spela upp film på den här lille rackarn.