Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-08, 11:19
Medlem
cc_zeros avatar
Jag råkade spy över min macbook, och nu är alla tangetnert skitttsega så man knappt tkan skrtiva.

Nåon som vet varttt man kan köpa nytt ttangenttbortd och om man kan göra bytet själv, frtågetttecken.

Urtsäktta tavninetn metn ttangentboet gö litet som etn själv villl.
Citera
2009-06-08, 11:58
Medlem
ebay.com
Citera
2009-06-08, 12:16
Medlem
flipper1446s avatar
Du måste köpa hela topcaset. Sök på ebay som sagt, macbook topcase, se till att du får rätt modell (de kanske skiljer sig lite åt mellan generationerna).

Annars kan du lämna den till LAN-Master eller liknande.
Citera
2009-10-22, 12:25
Medlem
daweeds avatar
Jag fick en öl över hela mitt tangentbord vilket ledde till att de flesta tangenter slutade fungera. Däremot hade jag tur nog att topcaset spruckit på de vanliga ställena. Lämnade in den för sprickorna (de har förlängt garantin till 3 år från inköpsdatum) och eftersom de då byter hela topcaset fick jag ett nytt tangentbord helt gratis. Det enda jobbiga var sju dagar utan datorn.

[edit] såg nu att tråden var lite old
Citera
2009-10-22, 16:43
Medlem
Hispers avatar
Raderat intetsägande one-liners. mm.

Har ni inget vettigare att skriva, låt bli. i alla fall så ber jag er att låta bli att skriva här i alla fall.
Citera
2009-10-22, 20:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Fungerar det inte att köpa ett externt tangentbord? Det bli ju mycket billigare.

Men, reser du och verkligen använder din Macbook som en laptop, så kanske externt tangentbord kanske inte är något alternativ.
Citera
2009-10-23, 16:08
Medlem
daweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Fungerar det inte att köpa ett externt tangentbord? Det bli ju mycket billigare.

Men, reser du och verkligen använder din Macbook som en laptop, så kanske externt tangentbord kanske inte är något alternativ.

Jag körde med ett externt tangentbord i några månader men det är lite bökigt måste jag säga nu när det vanliga fungerar igen. På kvittot stod det 1075 kr för att byta topcaset och det är väl bara någon hundralapp mer än vad ett apple wireless kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in