Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-08, 00:24
Bannlyst
Tjenare! Använder mig utav headset och har ljudet på max i både Windows (volymkontrollen) + max i musikspelaren men undrar nu ifall det finns något program eller något trixx så man kan höja ännu mera?
Citera
2009-06-08, 00:37
Medlem
hasenfrasens avatar
Kontrollera även ljudkontrollen för Wave-enheten. Högerklicka på högtalarikonen i statusfältet och öppna volymkontrollen.
Citera
2009-06-08, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kontrollera även ljudkontrollen för Wave-enheten. Högerklicka på högtalarikonen i statusfältet och öppna volymkontrollen.

Allting är redan på högsta, inkl. Wave-enheten
Citera
2009-06-08, 01:06
Medlem
Uschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Allting är redan på högsta, inkl. Wave-enheten

Man kan väl ställa in det beroende på vad du har för ljudkort? Kommer väl med ett program, jag har Realtek.
Citera
2009-06-08, 01:06
Medlem
JazzforMiless avatar
Går inte. Du måste köpa en extern förstärkare.
Citera
2009-06-08, 02:44
Medlem
koppla på en förstärkare på 6000W så kommer dina grannar bli glada för att du spelar gabber-musik för dom... gamla arga gubbar och kärringar fullständigt älskar gabber... dom brukar banka i väggarna i takt med musiken vilket betyder att dom gillar din musik...
Citera
2009-06-08, 08:07
Medlem
High.Voltages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
koppla på en förstärkare på 6000W så kommer dina grannar bli glada för att du spelar gabber-musik för dom... gamla arga gubbar och kärringar fullständigt älskar gabber... dom brukar banka i väggarna i takt med musiken vilket betyder att dom gillar din musik...
Citera
2009-06-08, 08:22
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Ja, gör det. Då kommer du garanterat få slippa både hörsel och lurar i framtiden!
Citera
2009-06-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Ja, gör det. Då kommer du garanterat få slippa både hörsel och lurar i framtiden!

Nu är det ju inte direkt meningen att man ska skicka in 6000W i ett par in-ear proppar... helst ska man ju tapetsera väggarna med doningar som orkar att svälja 6000W... :-)
Citera
2009-06-08, 12:43
Medlem
hasenfrasens avatar
Vill du fixa det gratis, snoka runt på din lokala återvinning efter ett Soundblaster-Live kort från en skrotad Hem-PC. De har höga utsignalnivåer och låg utimpedans.
Citera
2010-10-10, 16:40
Medlem
Aiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen

Jag hittar ingen wave enhet.
När jag öppnar volymkontrollen så kan jag höja dessa 3:
Högtalare
Windows-ljud
Spotify

Jag har Vista.
Ide?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto