2009-06-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Första gången = avvisad
Andra gången = hot om omhändertagande
Tredje gången = omhändertagen

Lagrum: PL13. Är du över 18 så är det bara pinsamt dessutom.
Inte alls pinsamt, jag är 20 man måste göra så. när normla sättet inte funkar plus att man slipper betala entre.
Citera
2009-06-06, 02:51
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaBLYoN
Inte alls pinsamt, jag är 20 man måste göra så. när normla sättet inte funkar plus att man slipper betala entre.

Inte direkt? Kassan/garderoben är ju oftast direkt när man kommer in. Då kan väl kassören se att du smiter in och säger till vakterna? Eller vad är det för klubbar du hänger på?
Citera
2009-06-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Inte direkt? Kassan/garderoben är ju oftast direkt när man kommer in. Då kan väl kassören se att du smiter in och säger till vakterna? Eller vad är det för klubbar du hänger på?
Det beror på vilken krog du ska till. t.ex på Spy bar när man hoppar över staket, spelar det ingen roll om du har jacka eller inte det 2 finns ingånar en tar dig till kassan, och den andra till klubben. Olika sätt för olika krogar.
Citera
2009-06-06, 12:15
Medlem
Slumlords avatar
De gånger jag har sett och hört om att någon åkt fast för det här så har de bara åkt ut med en utskällning som bonus. Har fått för mig att det är ett sommarfenomen då diverse uteserveringar verkar locka folk till dyk.

Kan tillägga att jag själv alltid tar den rätta vägen in på krogen.
Citera
2009-06-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
De gånger jag har sett och hört om att någon åkt fast för det här så har de bara åkt ut med en utskällning som bonus. Har fått för mig att det är ett sommarfenomen då diverse uteserveringar verkar locka folk till dyk.

Kan tillägga att jag själv alltid tar den rätta vägen in på krogen.
Ja nu när det är sommar så är det ganska loknade att göra det, mycket lättar då! Men åker man fast en gång då kan man ränka med att bli portat!
eller tills klubben har fått nya vakter.
Citera
2016-09-17, 15:15
Medlem
Väljer att bumpa denna tråd, då jag undrar över ett liknande problem.

Om det nu är så att man lyckas planka och på så vis komma in på krogen som minderårig, kan det då hända att när man väl är inne blir tillbed om leg och ifall man inte kan uppvisa detta så blir man utkastad?

Detta är förutsatt att man enligt PL 13 inte stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna
Citera
2016-09-17, 15:29
Medlem
Gregory.Houses avatar
Man blir utslängd eller kallar de polis ibland inget mer.
Citera
2016-09-17, 15:35
Medlem
Dofternas avatar
En kompis till mig blev indragen i en skrubb och tvingad att visa kuken, tror det var i Gävle.
Citera
2016-09-17, 15:46
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekispekis
Väljer att bumpa denna tråd, då jag undrar över ett liknande problem.

Om det nu är så att man lyckas planka och på så vis komma in på krogen som minderårig, kan det då hända att när man väl är inne blir tillbed om leg och ifall man inte kan uppvisa detta så blir man utkastad?

Detta är förutsatt att man enligt PL 13 inte stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna

Ja.
Citera
2016-09-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Ja.

Men utöver att avlägsna en från platsen, är det väl inte så mycket mer de kan göra, då de inte kan bevisa hur man kom in på klubben? Man kan lika gärna säga att man kom in framvägen och att entrevärden inte bad om leg? Eller hur funkar detta, kan detta drivas vidare efteråt och på så sätt leda till konsekvenser?
Citera
2016-09-17, 18:09
Medlem
anapols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekispekis
Men utöver att avlägsna en från platsen, är det väl inte så mycket mer de kan göra, då de inte kan bevisa hur man kom in på klubben? Man kan lika gärna säga att man kom in framvägen och att entrevärden inte bad om leg? Eller hur funkar detta, kan detta drivas vidare efteråt och på så sätt leda till konsekvenser?
Det är ju jävligt drygt, du vet väl att klubben kan hamna i en jävla massa trubbel om fel människa hittar dig? Indraget alkoholtillstånd och böter för en nattklubb lockar inte så mycket. Vänta tills du har åldern inne istället, inte svårare än så.

Förresten, är du gammal nog att hänga här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in