2009-06-04, 21:53
Medlem
Smutzs avatar
God kväll.
Jag har märkt att vissa klistrade samlingstrådar på temat "jag söker ett spel", "vad heter låten", m.m. ofta ignoreras och det postas nya trådar som egentligen hör hemma i samlingstrådarna.

Att människor är lata är kanske inte mycket att göra åt men det kanske går att mildra effekterna genom lite trixande med tekniken.
Jag tänkte att om man exempelvis klickar på "nytt ämne" i musikforumet kommer det upp en dialogruta med en text av typen:
Vänligen notera att detta forum har en klistrad samlingstråd för alla frågor och efterlysningar av enskilda låtar, dess upphovsman samt titel. Om du avser ställa en sådan fråga hänvisar vi dig till den tråden.
Sedan kan man klicka på "jag har en sådan fråga" och blir vidarebefodrad till rätt tråd eller så klickar man på "jag avser posta ett annat slags ämne" vilket tar bort dialogrutan och man kan starta sitt ämne som vanligt. Detta ska självklart bara tillämpas i de forum där detta är ett problem.
Jag tror detta kan spara värdefull tid för modsen om de slipper låsa och kasta lika många sådana här trådar, dessutom skräpar de ju ner ämneslistan.

1. Finns behovet?
2. Går det att lösa rent tekniskt för de forum där ev. behov finns?
3. Tror ni en dialogruta kan mildra problemet?
4. Blir det alltför störande för de som faktiskt klarar av att posta i rätt tråd?

Jag hoppas att jag inte missat någon tråd som tar upp detta, det vore lite ironiskt.
Citera
2009-06-04, 21:58
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag tänkte att om man exempelvis klickar på "nytt ämne" i musikforumet kommer det upp en dialogruta med en text av typen:
[b]Vänligen notera att detta forum har en klistrad samlingstråd för alla frågor och efterlysningar av enskilda låtar, dess upphovsman samt titel. Om du

Jag tror detta kan spara värdefull tid för modsen om de slipper låsa och kasta lika många sådana här trådar, dessutom skräpar de ju ner ämneslistan.

1. Finns behovet?
2. Går det att lösa rent tekniskt för de forum där ev. behov finns?
3. Tror ni en dialogruta kan mildra problemet?
4. Blir det alltför störande för de som faktiskt klarar av att posta i rätt tråd?

Jag hoppas att jag inte missat någon tråd som tar upp detta, det vore lite ironiskt.

Flera trådar handlar om att det bör dyka upp en ruta där "Sök" påpekas, vilket skulle täcka det mesta.

Det löser du med triangeln till vänster.

1. Folk är slöa jävlar, men isf skulle vi behöva 5 popups liknande det du skrev för varje tråd.
2 . Behovet finns i alla forum, men ingen orkar med det.
3. Ja, men ingen skulle orka vara på FB längre.
4. Ja.
Citera
2009-06-04, 22:04
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Flera trådar handlar om att det bör dyka upp en ruta där "Sök" påpekas, vilket skulle täcka det mesta.

Det löser du med triangeln till vänster.

1. Folk är slöa jävlar, men isf skulle vi behöva 5 popups liknande det du skrev för varje tråd.
2 . Behovet finns i alla forum, men ingen orkar med det.
3. Ja, men ingen skulle orka vara på FB längre.
4. Ja.

Visst kan man RPa, det gör jag också när jag snubblar på en sådan tråd, men poängen är ju att förebygga sånt såväl för snitchers som mods.
Jag tror säkert att detta är ett problem överallt men en del forum tycks ju vara oproportionerligt belastade, som film & filmproduktion, spelrelaterat och musik - allmänt. Har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in