Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-03, 16:04
Medlem
kalle.bs avatar
Har ett problem att jag har två användare på denna dator som jag kör Vista på. Men på den andra användaren vill jag inte att vissa program så som Steam och Simp att startas automatiskt vid inloggning på den andra användaren. Windows Live messenger fungerar ju utmärkt att fixa i dennes inställningar men de andra programmen verkar ha problem med det. Finns det något sätt i Windows att välja vilka program som ska startas på användaren? Tack
Citera
2009-06-03, 16:07
Medlem
cannaBes avatar
Kolla C:\users\<username>\appdata\roaming\microsoft\wind ows\start menu\programs\startup

Så att det inte ligger något där, det är ju egentligen samma sak som att ta bort från Autostart i startmenyn men det skadar inte att kika.
Citera
2009-06-03, 16:19
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Kolla C:\users\<username>\appdata\roaming\microsoft\wind ows\start menu\programs\startup

Så att det inte ligger något där, det är ju egentligen samma sak som att ta bort från Autostart i startmenyn men det skadar inte att kika.
Nepp det är helt tomt där. Jag vet inte varför dessa program startar. Kan det ha något med tjänster att göra? Men tjänster är väl oberoende av vilken användare tror jag.
Citera
2009-06-03, 16:33
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Nepp det är helt tomt där. Jag vet inte varför dessa program startar. Kan det ha något med tjänster att göra? Men tjänster är väl oberoende av vilken användare tror jag.
Nja, jag är ganska säker på att om du avaktiverar en tjänst på ena kontot så är den fortfarande aktiverad på det andra kontot. Iallafall på tjänster som inte hör till Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in