2009-06-01, 18:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Exakt fram med namn nu.!!!

Det lär dröja.
Citera
2009-06-01, 18:44
Medlem
Tantaloras avatar
Enligt DN är hon 22 år.
Mannen är 28 år.
En lägenhet i Hallunda var platsen.
http://www.dn.se/sthlm/ung-kvinna-knivmordad-i-botkyrka-1.881448

Citat:
Polisen kallades till lägenheten strax före klockan 10 på förmiddagen via SOS Alarm. Enligt den eller de som slog larm var det bråk i en lägenhet.

- Det var inte den misstänkte själv som ringde utan vi fick telefonsamtal från en annan person, säger Mats Nylén, presstalesman vid Södertörnspolisen, till Sveriges Nyheter.
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2991433.svd

Så grannar? ringde för det var bråk?
Senast redigerad av Tantalora 2009-06-01 kl. 18:47.
Citera
2009-06-01, 19:40
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Vid 10-tiden larmades ambulans och polis till ett lägenhetsbråk på Skarpbrunnavägen i Botkyrka
http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Botkyrka-Kvinna-svart-knivskuren&notisid=46345
Och där har vi vägen där det skedde, bara ett namn som saknas nu..
Citera
2009-06-01, 20:09
Medlem
carass avatar
Om det är kvinnan som bodde på adressen så stämmer det in på totalt 10 kvinnor (varav 4 invandrare och 6 svenskar)
Om det är mannen som bodde på adressen så stämmer det på samma sätt in på 19 män (varav 11 invandrare och 8 svenskar)

edit: justerat siffrorna
Senast redigerad av caras 2009-06-01 kl. 20:27.
Citera
2009-06-01, 20:41
Medlem
Dr Tolls avatar
Nu är kvinnan bara 20 år.

Citat:
Uppdatering: Kvinnan som på förmiddagen knivskars svårt i en lägenhet på Skarpbrunnavägen i Hallunda avled senare på sjukhuset. En 28-årig man som greps i lägenheten är anhållen misstänkt för mord. Kvinnan blev 20 år. Vid tillfället fanns enligt obekräftade uppgifter ett mindre barn i lägenheten.
Citera
2009-06-01, 21:08
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Om det är kvinnan som bodde på adressen så stämmer det in på totalt 10 kvinnor (varav 4 invandrare och 6 svenskar)
Om det är mannen som bodde på adressen så stämmer det på samma sätt in på 19 män (varav 11 invandrare och 8 svenskar)

Citat:
- De hade eller har haft en relation till varandra men jag vill inte säga närmare i detalj vad det handlar om, säger Mats Nylén.

Hon gjorde slut?
Citera
2009-06-02, 01:17
Medlem
Citat:

jag får det till 12 tjugoåriga kvinnor på skarbbrunnavägen
varav 8 har exotiska efternamn
Citera
2009-06-02, 01:30
Bannlyst
Så går det när man väljer att bo i Hallunda

Min kusin borde i Norsborg och jag brukade hälsa på när jag var ung, riktigt jävla smutsigt och äckligt där.

Bara invandrare och alkisar/knarkare så långt ögat når.

Tror faktiskt inte detta var någon direkt förlust för Sverige
Citera
2009-06-02, 02:46
Medlem
Tantaloras avatar
På TV4 text-tv står det att det hände i Eriksberg, ligger väl nära Alby? Lågt nummer på vägen blir väl det som gäller då?
Citera
2009-06-02, 03:16
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
jag får det till 12 tjugoåriga kvinnor på skarbbrunnavägen
varav 8 har exotiska efternamn
Jag gick efter uppgiften om att den mördade kvinnan skulle vara 22 år, hennes ålder varierar tydligen beroende på vilken tidning som rapporterar. Eftersom rapporteringen är så torftig får man kanske utgå från att kvinnan har invandrarbakgrund
Citera
2009-06-02, 03:24
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
På TV4 text-tv står det att det hände i Eriksberg, ligger väl nära Alby? Lågt nummer på vägen blir väl det som gäller då?
Gissningsvis ett nummer mellan 1 och 81 för att hamna i Eriksberg
Citera
2009-06-02, 14:38
Medlem
Citat:
Jag gick efter uppgiften om att den mördade kvinnan skulle vara 22 år, hennes ålder varierar tydligen beroende på vilken tidning som rapporterar. Eftersom rapporteringen är så torftig får man kanske utgå från att kvinnan har invandrarbakgrund

Man behöver inte bara utgå från att rapporteringen är torftig, det är statistiskt sett fler invandrare som mördar flickvänner/fruar än etniska Svenskar.
Om relationen det pratas om är syskon/far eller mor så är det såklart nästan garanterat invandrare från företrädelsevis muslimska kulturer som är inblandade.

Vad den procentuella andelen är vet jag inte men med tanke på hur stor andel invandrare det finns i Sverige så är andelen hustrumord och dyl otroligt hög i relation till antalet sådana brott begångna av Svenskar.

Men det vet ju alla ändå så det kanske är meningslöst att skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in