2009-05-31, 23:35
Medlem
Har en lite skum sak som inträffar blandannat i mitt badrum. Med jämna mellanrum hamnar en liten skur med små, svarta korn i handfatet mm.
Jag vet inte vad detta är eller var det kommer ifrån. Det verkar vara någon form av kol eftersom det lämnar svarta sträck då man försöker ta bort det. Dessa partiklar kommer även fram till viss del i köket.
Vad kan detta vara och var kommer det ifrån?
Kan inte se att det skulle komma från ventilationen heller?
Citera
2009-06-01, 00:22
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjudubbel
Har en lite skum sak som inträffar blandannat i mitt badrum. Med jämna mellanrum hamnar en liten skur med små, svarta korn i handfatet mm.
Jag vet inte vad detta är eller var det kommer ifrån. Det verkar vara någon form av kol eftersom det lämnar svarta sträck då man försöker ta bort det. Dessa partiklar kommer även fram till viss del i köket.
Vad kan detta vara och var kommer det ifrån?
Kan inte se att det skulle komma från ventilationen heller?

Mascara? Din egen eller sambons kanske.
Citera
2009-06-01, 05:47
Medlem
SummaSummarums avatar
Du har fått en hustomte med dåliga vanor! Han rensar sin pipa lite varstans låter det som. Att han även är i köket är inte förvånande, det kan vara så att han bor under diskbänken.
Citera
2009-06-01, 08:19
Medlem
Det är ett ller flera skadedjur som kommer fram på natten och inspekterar handfaten i badrummer efter vatten och föda.

Efter de har kalasat på några vattendroppar och döda hudceller från dig så lägger de ett par små bajskorvar. Efter detta så försvinner dem till sina gömställen för att smälta måltiden.
Citera
2009-06-01, 12:15
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Mascara? Din egen eller sambons kanske.

Men mascaran fäller väl inte av sig i maten så att TS blir sjuk?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-06-01 kl. 12:18.
Citera
2009-06-01, 13:38
Medlem
Tjohildas avatar
Råttor kommer gärna upp ur avloppen i vissa hus, och bajsar ofta och gärna
Citera
2009-06-01, 14:38
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men mascaran fäller väl inte av sig i maten så att TS blir sjuk?

???

H*n skriver väl inget om att h*n är sjuk?

Men seriöst, när man drar ur den där lilla borsten ur röret med mascara, eller vad fan det nu heter; så kan det ju ramla/sprätta av en del smink om innehållet är för torrt eller alldeles för blött. Tror det heter mascara... (är kille själv, så jag har ju inte 100% pejling)
Citera
2009-06-01, 22:15
Medlem
Är helt säker på att det inte är mascara!
Inga seriösa förslag på vad det kan vara?
Citera
2009-06-01, 23:28
Medlem
2MissMes avatar
Vad har du för typ av ventilation? Med bara frånluft med självdrag händer det vid vissa väderlekar att det blåser in genom frånluftsventilerna och då kan man få in all skit som ligger i ventilationsrören.
Citera
2009-06-02, 15:19
Medlem
Djurmos avatar
Sitter ventilen i badrummet ovanför handfatet? Det finns massor av partiklar i en sådan ventilationskanal som kan passa in på beskrivningen och det där i köket, är det under fläkten eller någon form av ventilationsöppning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in