2009-05-31, 21:08
Medlem
Coesars avatar
En pedantisk vän till mig skulle regga på FB nu i eftermiddags men fann till sin bestörtning att mellanrum i användarnamnet inte tilläts, ej heller underscore. Dock, påpekade han indignerat, hittade han flera användare som hade just mellanrum i namnet, exempelvis Tony Clifton och Evil Ed (ni som är bevandrade vet i vilket delforum han planerar att hänga...).

Förklaring? Går det att få mellanrum i användarnamnet eller inte?
Citera
2009-05-31, 21:12
Medlem
Bastubebernts avatar
Nej, använd _ istället.

Tror det ej går att använda, evil ed är reggad 2002.
Citera
2009-05-31, 21:14
Medlem
Babsies avatar
För att folk utnyttjade det hela till att använda en massa asiatiska och andra besvärliga tecken som krånglade till det hela, så det ändrade, sen tror jag även implementeringen av irc-server kan ha varit bidragande, då irc-protokollet såvitt jag vet inte stödjer specialtecken i användarnamn.
Citera
2009-05-31, 21:29
Medlem
antagonistens avatar
Som Babsie skriver är det inte längre möjligt att använda mellanslag i användarnamnet.
De tecken som kan användas är a-z, A-Z, 0-9, _, . och ev. något tecken till.
Citera
2009-05-31, 21:49
Medlem
Är inte chattproblemet löst ännu? Finns det över huvud taget någon anledning att inte tillåta mellanslag (och åäö också för den delen) i användarnamn?

Jag ställde samma fråga för ett år sedan i hopp om att någon tekniker skulle sprida lite ljus över frågan, men icke. Vi får hoppas att det går bättre den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in