Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-31, 19:42
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Det är så här att varje gång jag använder ett tangentbord i till exempel Unreal Tournament 2004 eller Deus Ex så krashar spelet direkt. Jag förstår inte riktigt hur detta kommer sig, och har testat byta tangentbord och installerat om båda spelen. Båda spelen har fungerat perfekt tidigare på samma dator..
Musen fungerar alltså utmärkt i båda spelen, men så fort en tangent trycks ner så krashar skiten. Oberoende av vilken tangent.

Hjälp Unreal engine som brukar vara så stabil
Citera
2009-05-31, 21:14
Medlem
det kan vara drivrutins fel, testa uppdatera den.
Citera
2009-05-31, 21:19
Medlem
Tvivlar ganska starkt på att det är ditt tangenbord i sig som orsakar program crasherna, det brukar vara mjukvaran som orsakar sånt, testa att installera om spelet om det inte redan gjort iaf

//Talth
Citera
2009-05-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talth
Tvivlar ganska starkt på att det är ditt tangenbord i sig som orsakar program crasherna, det brukar vara mjukvaran som orsakar sånt, testa att installera om spelet om det inte redan gjort iaf

//Talth
det finns dock "reporter" utav att vissa tangentbords drivrutiner har orsakat problem med spelet i sig. btw, op, vad har du för tangentbord ?
Citera
2009-05-31, 22:16
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talth

//Talth

Redan gjort. Dessutom gäller det fler än ett spel. ALLA spel som använder UnrealEngine... Uppenbarligen är det något i min dator som inte gillar nånting i UE.

Citat:
Ursprungligen postat av Carekeeper
det finns dock "reporter" utav att vissa tangentbords drivrutiner har orsakat problem med spelet i sig. btw, op, vad har du för tangentbord ?

Saitek Eclipse II nu, men testade också med ett standard HP tangentbord. Testade att leta efter drivrutiner, men det verkar inte finnas några.

EDIT: Men om det nu är drivrutinernas fel så måste det vara fel på Windows standard drivisar, eftersom det är dom som automatiskt används. Finns det uppdaterade sådana?
Senast redigerad av UNDERTECKNAD 2009-05-31 kl. 22:19.
Citera
2009-05-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNDERTECKNAD
Redan gjort. Dessutom gäller det fler än ett spel. ALLA spel som använder UnrealEngine... Uppenbarligen är det något i min dator som inte gillar nånting i UE.

Saitek Eclipse II nu, men testade också med ett standard HP tangentbord. Testade att leta efter drivrutiner, men det verkar inte finnas några.

EDIT: Men om det nu är drivrutinernas fel så måste det vara fel på Windows standard drivisar, eftersom det är dom som automatiskt används. Finns det uppdaterade sådana?
Windows Update
Citera
2009-06-01, 22:57
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wackogm
Windows Update

Känns inte som att det är så att windows drivrutinerna är korrupta. Det är nog faktiskt något annat. Dessutom hittade jag inga genom Windows Update.
Citera
2009-06-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNDERTECKNAD
Känns inte som att det är så att windows drivrutinerna är korrupta. Det är nog faktiskt något annat. Dessutom hittade jag inga genom Windows Update.
testa att kolla igenom registret, kan ligga kvar filer och spöka.
ta det dock SAKTA och SÄKERT, man ska inte leka i registret.
Citera
2009-06-05, 13:50
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carekeeper
testa att kolla igenom registret, kan ligga kvar filer och spöka.
ta det dock SAKTA och SÄKERT, man ska inte leka i registret.

Du.. mitt register är ganska stort.. Förslag på vad jag ska leta efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in