2009-08-20, 22:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Kan du berätta mer om det?

Med tanke på alla hemskigheter är jag lite nyfiken på vad som kan varit så hemskt med detta mord?

Jag vet inte om det detta stod i söndagsbilagan? Brevet som var adresserat till hennes föräldrar, var både grymt och otäckt skrivit. Brevet erhöll de ca ett (1) år efter att hon hade blivit mördad. Det var bl.a. en ritad karta som pekade ut var dotterns kropp låg. "Här ligger er tös".
Citera
2009-08-20, 22:14
Medlem
Japp, uppgifterna om brevet stod i tidningen. Andra konstiga uppgifter var att mördaren hade tryckt ur glasen på hennes glasögon och lämnat bågarna på fyndplatsen. Glasen har aldrig återfunnits. Dagen då Eva försvann så fick hon ett telefonsamtal varpå hon fick bråttom hemifrån, hennes 8-årige son hade svarat och han berättade sedan att det var en kvinna som hade ringt. Hon hade förmodligen inte planerat att vara borta så läge hemifrån eftersom maskinen som hon rullade cigaretter med blev kvar hemma "hon var storrökare och hade alltid maskinen med sig" Efter det så vet bara mördaren vad som hände. Inga spår fanns efter henne innan brevet kom till föräldrarna med en karta som beskrev var hon fanns. Polisen hittade henne under en rotvälta omedelbart efter att dom fick kartan.
Citera
2009-08-20, 22:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G_G
Japp, uppgifterna om brevet stod i tidningen. Andra konstiga uppgifter var att mördaren hade tryckt ur glasen på hennes glasögon och lämnat bågarna på fyndplatsen. Glasen har aldrig återfunnits. Dagen då Eva försvann så fick hon ett telefonsamtal varpå hon fick bråttom hemifrån, hennes 8-årige son hade svarat och han berättade sedan att det var en kvinna som hade ringt. Hon hade förmodligen inte planerat att vara borta så läge hemifrån eftersom maskinen som hon rullade cigaretter med blev kvar hemma "hon var storrökare och hade alltid maskinen med sig" Efter det så vet bara mördaren vad som hände. Inga spår fanns efter henne innan brevet kom till föräldrarna med en karta som beskrev var hon fanns. Polisen hittade henne under en rotvälta omedelbart efter att dom fick kartan.

Gick inte artikeln in något på vem som polisen misstänkte för mordet? Detta var en mycket farlig person.

Jaså hon hade en son. Det kände jag inte till.
Citera
2009-08-20, 22:57
Medlem
Imzadis avatar
Kan man få veta något om brevet?? Låter verkligen känslokallt. Man blir så ledsen när man här sådant här.
Citera
2009-08-20, 23:14
Medlem
Det kom ett brev hem till föräldrarna där endast faderns namn och hemort stod men ingen adress. I brevet stod "HÄR LIGGER DIN TÖS BEGRAVD" och en karta som exakt visade fyndplatsen.

Skaraborg:Hon hade också en dotter som var tre år.
Citera
2009-08-20, 23:16
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Det kom ett brev hem till föräldrarna där endast faderns namn och hemort stod men ingen adress. I brevet stod "HÄR LIGGER DIN TÖS BEGRAVD" och en karta som exakt visade fyndplatsen. .

Jo, det såg jag men tänkte det stod mer.
Citera
2009-08-20, 23:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Det kom ett brev hem till föräldrarna där endast faderns namn och hemort stod men ingen adress. I brevet stod "HÄR LIGGER DIN TÖS BEGRAVD" och en karta som exakt visade fyndplatsen.

Skaraborg:Hon hade också en dotter som var tre år.

Ja jag vet det. Jag vill inte skriva ut allt för mycket som inte har stått i söndagsbilagan.

Däremot kände jag inte till att hon hade en 3-årig dotter. Stackars barn. man kan ju undra hur det gick för dem senare i livet? Vad hände med mannen?

Återigen: Hade polisen inga misstankar? Polisiärt var fallet uppklarat men tyvärr inga bevis.
Citera
2009-08-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag vet det. Jag vill inte skriva ut allt för mycket som inte har stått i söndagsbilagan.

Däremot kände jag inte till att hon hade en 3-årig dotter. Stackars barn. man kan ju undra hur det gick för dem senare i livet? Vad hände med mannen?

Återigen: Hade polisen inga misstankar? Polisiärt var fallet uppklarat men tyvärr inga bevis.

Jo, en person satt anhållen men inget mer, han misstänktes också för ett annat mord på en man i slutet på 80-talet där kroppen gömdes på ett liknande sätt. Du vet förmodligen mer om honom, synd att informationen du hade fått var känslig.
Citera
2009-08-21, 12:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Jo, en person satt anhållen men inget mer, han misstänktes också för ett annat mord på en man i slutet på 80-talet där kroppen gömdes på ett liknande sätt. Du vet förmodligen mer om honom, synd att informationen du hade fått var känslig.

Ja jag känner till vem denne man var. Mannen som mördades var hans s.k. pojkvän. Minns ej om detta mord skedde i Danmark eller Sverige? Den mördade var iaf dansk.

Den misstänkte dubbelmördaren skall ha avlidit i AIDS 1991.
Citera
2009-08-21, 13:11
Medlem
Då är det samma man som tidningen skrev om, offret var svensk men mordet skedde utanför köpenhamn. Tydligen så var polisen tidigt intresserad av honom och misstanken stärktes efter mordet i köpenhamn. Det skulle vara intressant att veta vad polisen ansåg att motivet var om den misstänkte var homosexuell.
Citera
2009-08-21, 14:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Då är det samma man som tidningen skrev om, offret var svensk men mordet skedde utanför köpenhamn. Tydligen så var polisen tidigt intresserad av honom och misstanken stärktes efter mordet i köpenhamn. Det skulle vara intressant att veta vad polisen ansåg att motivet var om den misstänkte var homosexuell.

Nja han var snarare bisexuell.
Citera
2009-08-31, 22:27
Medlem
månss avatar
Ingen hygglig själ som kan scanna in artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in