2009-05-31, 19:07
Medlem
nVcs avatar
Flashback är just nu det enda stället där man får diskutera etnicitet, så varför ta väck det? Räcker väl med att media vägrar ta upp sådant.
Citera
2009-05-31, 19:21
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogulasFossa
Är det verkligen så? Jag kan inget om datorer så för mig känns det bisarrt att bråka om operativsystem. Fy fan vad folk är grälsjuka egentligen...

Oh ja, folk bråkar ju om allt man kan tänka sig, bilmärken, datorer, negrer, knark, you name it
Citera
2009-06-01, 13:42
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
TS vill alltså förbjuda spekulationer i etnicitet innan en dom är förkunnad och dessutom förbjuda "meningslös" rasism vad nu det är. Det vore ett så pass stort och onödigt ingrepp i yttrandefriheten att det inte kommer att inträffa och därför är det enda vettiga svaret att faktiskt logga ut från forumet och surfa in på familjeliv där man kan diskutera blöjor eller på Aftonbladet där alla brottslingar är bekvämt vitpixlade och man därför slipper fundera på om det finns andra brottslingar än helyllesvenskar.

Ja, TS förtjänar hån och hån är vad TS ska få. Jag är inte moderator i detta forum, så att kalla mig för "moderatorn" är bara fånigt, som om vi skulle vara tvungna att gå omkring och vara diplomatiska hela tiden.
Du har rätt i sak. Jag tog i lite för mycket helt enkelt. Jag vidhåller att drevet går lite väl hårt och ogenomtänkt när någon lanserar idéer som går lite utanför ramarna.
Citera
2009-06-01, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bizkyt
Det är ungefär som att all vettig diskussion dränks i bajs.

Snarare är det så att på FB så kommer medborgarnas rätta röst fram och inte den censurerade åsikten som en får från vår media. Det är nu så min käre vän att såhär ser verkligheten ut.

Det kanske kommer som en överraskning, men om du slutar att titta på SVT läsa Aftonbladet, Expressen eller alla andra stora svenska dagtidningar och öppnar ögonen och lyssnar på människor i din omgivning. Så kommer du att förstå det faktum att. Det som på FB sägs, är känslor vilka får sitt utlopp på ett internetforum då dessa inte tillåts någon annan stans.

Citat:
Kan vi inte förbjuda all meningslös rasism ungefär som man förbjuder spam. Banna skiten ur alla som skriver one-liners om "blattarnas fel" etc.

Om du inte anser att yttrandefriheten är något att ha. Så rekommenderar jag något annat forum till dig.
Citera
2009-06-01, 17:38
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Om du inte anser att yttrandefriheten är något att ha. Så rekommenderar jag något annat forum till dig.
Håller med. Bedöms inlägget som icke tillförande faller det under KFK.

Det här är precis som att införa sexköpslagen för att motverka människohandel - som att sikta vid sidan av målet!
Citera
2009-06-01, 19:07
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offsure
Håller med. Bedöms inlägget som icke tillförande faller det under KFK.

KFK är ju inget som baseras på ett enskilt inlägg utan på en användares hela inläggshistorik.

Däremot kan det ju falla under någon av FB:s regler...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in