2009-05-29, 19:18
Medlem
largemans avatar
nåt rör i mitt hus har gått åt helvete, det har läckt vatten i våra källarförråd.
läckan har tydligen varit ett tag för det är typ ruttet bakom kök och under badkar. så det ska jag få nytt nu.
så jag kan inte bo här under sommaren.
så till min fråga.
täcker hemförsäkringen för typ hotellboende i 2mån?
någon med erfarenhet av liknande problem?

jag ska naturligtvis kolla med mitt försäkringsbolag oxå, men vill kolla runt lite först.
Citera
2009-05-29, 19:20
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av largeman
nåt rör i mitt hus har gått åt helvete, det har läckt vatten i våra källarförråd.
läckan har tydligen varit ett tag för det är typ ruttet bakom kök och under badkar. så det ska jag få nytt nu.
så till min fråga.

jag ska naturligtvis kolla med mitt försäkringsbolag oxå, men vill kolla runt lite först.
Står inte hyresvärden för en tillfällig bostad?
Citera
2009-05-30, 10:54
Medlem
largemans avatar
enligt värden (tillika min far) så skulle det gå på min hemförsäkring. han fixar ju naturligtvis boende till mig om det inte skulle gå.
Citera
2009-05-30, 11:08
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av largeman
så till min fråga.

Lite knepigt läge eftersom det är din farsa, men jag tro inte du kan få ut ngt boende på försäkringen.

Men det enklaste är ju att ringa o kolla.
Citera
2009-05-30, 12:57
Medlem
pythonxs avatar
när det där hände mig stod hyresvärden för tillfälligt boende alt. att dom drog av hyresavgiften för tiden jag inte kunde bruka bostaden under reperationerna (om jag själv fixade annat boende istället för att ta deras bidragna)
Citera
2009-05-30, 15:06
Medlem
Eeries avatar
Hemförsäkringen ersätter bara alt. boende om skadan är i din bostad inte om den är i fastigheten.

Den ersätter inte heller om det tex är stambyte på gång.

Utifrån din beskrivning som är lite vag tror jag inte du kan få ersättning från hemförsäkringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in