2009-06-01, 16:54
Medlem
Kommer ihåg när jag köpte en GBC endast för att kunna spela pokemon, köpte aldrig några andra spel till den.

Kommer ihåg att jag hade 150 pokemon, saknade schyther bara, var skitsvår att hitta någon som hade den.
Citera
2009-06-01, 17:08
Medlem
Kristofferssons avatar
Vad tusan hette det där Gameboy-spelet där man skulle ta sig ut från ett slott och hade sin Barbapappa-liknande kamrat med sig som kunde förvandla sig till allt från en studsmatta till en hävstång (tror jag). Förbannat svårt för en liten pojke som mig.
Citera
2009-06-02, 14:07
Medlem
/bin/ladens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
Vad tusan hette det där Gameboy-spelet där man skulle ta sig ut från ett slott och hade sin Barbapappa-liknande kamrat med sig som kunde förvandla sig till allt från en studsmatta till en hävstång (tror jag). Förbannat svårt för en liten pojke som mig.

"A Boy and His Blob in The Rescue of Princess Blobette" måhända...?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rescue_of_Princess_Blobette
Citera
2009-06-02, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av /bin/laden
"A Boy and His Blob in The Rescue of Princess Blobette" måhända...?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rescue_of_Princess_Blobette

Fan det var festligt kom jag ihåg snacka om grönt spel.
Citera
2009-06-04, 18:12
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Kommer ihåg när jag köpte en GBC endast för att kunna spela pokemon, köpte aldrig några andra spel till den.

Kommer ihåg att jag hade 150 pokemon, saknade schyther bara, var skitsvår att hitta någon som hade den.

Fast Pokemon gjordes väl till gamla gameboy?
Citera
2009-06-04, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2

Ja blå, röd och gul. Grön tror jag finns i japan. Samt pinball och trade cardgame.
Citera
2009-06-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2

Yes, menar typ att jag köpte en color endast för pokemon.

Var kanske år 2001 eller något, kasnke 2000 sent 99.

Hobbex hade ett paketerbjudande på en gbc + valfritt pokemon spel.
Citera
2009-06-04, 19:31
Medlem
Krappfiskarns avatar
Klart man minns! Har inte kvar mitt men har kvar mitt GBA i alla fall.

Fanns så mycket sjukt bra spel på den tiden.
Citera
2009-06-04, 19:35
Medlem
Oja, minns när pokemon släpptes. Reklamen på TV när de va en buss full med pokemons xD
Citera
2010-05-13, 01:18
Medlem
Thedoits avatar
Tjo

Söker en sida där det säljs gameboy spel nya som gamla. Letat lite på blocket men utbudet är inte så stort. Finns det några pålitliga svenska sidor?

MvH
Citera
2010-05-13, 08:04
Medlem
läste igenom hela tråden och blev så sugen, satt jag letade fram mitt gameboy och startade pokémon silver som jag flitigt utövade som liten. Har dock för mig att pokémon guld/silver hade slutat att fungera men detta funkade alldeles utmärkt. Gjorde en ny och började spela lite nostalgi
Citera
2010-05-13, 11:51
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretasnusk
läste igenom hela tråden och blev så sugen, satt jag letade fram mitt gameboy och startade pokémon silver som jag flitigt utövade som liten. Har dock för mig att pokémon guld/silver hade slutat att fungera men detta funkade alldeles utmärkt. Gjorde en ny och började spela lite nostalgi
Jag ska önska mig ett GBC och pokemon silver när jag fyller år
är sjukt sugen men vad jag minns så stack batterierna till Silver/guld version ganska så fort vilket gjorde att man inte kunde spara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in