Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-01-23, 13:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Jag köpte NOD 32 för både Vista och Windows 7 64 bitars och på köpet slutade strömsparläge och viloläge att fungera på datorerna. Inga strömsparfunktioner alls fungerar längre i Windows 7 och datorn bara slutar reagera.
Kör också med senaste NOD32 Antivirus BETA version 4.2.22.0 utan problem med box mara fix 1.3 och ett piratserienr. vilket funkat ett bra tag nu på Windows 7 Ultimate 64 bit.

Det låter mer som att du har gammal BIOS då strömsparfunktioner kan ställas in där.
Citera
2010-06-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
Även för mig fungerar NOD32 på Win7 problemfritt. Kör "marafix". Guiden här har alltid funkat bra för mig.

Inte för mig under Windows 7 64 bit. På Vista 64 fungerar det bra (jag köpte en dubbel licens). Problemet med Windows 7 64 är att nod32 fastnar under uppstart efter ett tag och låser datorn. Jag har ominstallerat men efter några dagar börjar eländet igen. Deras support svarar sällan och gör de det hänvisar de till forumet. Jag tror det kan ha att göra med Steam. Jag har köpt Windows 7 och inga piratprogram installerat.

Jag har löst mitt problem med att ta bort nod32 från uppstart. Det eländigaste är dock att när man startar nod32 och ska skanna datorn måste man sitta vid den i timmar för att klicka nej eller ja på frågor som att ta bort legala filer som t ex WM Player (jag kör Linux virtuellt).

Det borde, om man hade visus, loggas och att man fick välja, efter skanningen, om man vill ta bort saker eller inte. Inte sitta timmar vid datorn och nöta som standard.

Så fort min licens går ut kommer jag aldrig att återvända till nod32.
Citera
2010-06-25, 02:33
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Jag kör eset internet security 4 på win7. Funkar perfekt.

Boota i felsäkert läge och avinstallera det nod32 du kör nu.

Ladda ner internet security 4 trial från esets hemsida. http://www.eset.com/download/free_trial_download_int.php

Ladda ner nodenabler 3.
http://www.easy-share.com/1904734332/NodEnabler_v3.3_x86x64.rar

Har aldrig haft ngt problem. Har kört samma konfig i vista i 1½ år.

Onödigt när du kan få fullfungerade nycklar på några sekunder som håller i månader.
Citera
2010-06-30, 16:49
Medlem
Unikos avatar
T-Nod funkar jäkligt bra att uppdatera nycklar med.
Citera
2010-06-30, 16:50
Medlem
alroberts avatar
jag kör på nod32 + win7 och inga probs, vet dock inte vad marafix eller vad det var ni i snacka om är
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in