2009-05-28, 14:21
Medlem
Om jag vill orsaka allvarliga fuktskador/mögel i ett hus, hur ska jag gå till väga? Att vatten är involverat förstår jag men vatten i sig är ju inte jättefarligt det torkar ju så jag antar att man måste stänga in vattnet så att det inte kan avdunsta.

Kan man accellerera processen med hjälp av något, jäst t.ex?
Citera
2009-05-28, 14:26
Medlem
cannaBes avatar
Smeta in golvet eller väggarna med mögelost
Citera
2009-05-28, 14:38
Medlem
knekt sparvs avatar
Häll på vatten så ofta att det inte får chansen att torka.
Citera
2009-05-28, 19:12
Medlem
får man fråga varför du har kommit på denna geniala idé?
Citera
2009-05-28, 19:41
Medlem
Lostkids avatar
blöt ett tyg, låt det ligga och håll det vått.
Citera
2009-05-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligehasse
får man fråga varför du har kommit på denna geniala idé?

Idén var att vi skulle öva på att sanera/åtgärda fuktskador faktiskt. Jag är inte lärare men jobbar på en skola och ska eventuellt hjälpa till lite med detta.
Citera
2009-05-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phogelholk
Idén var att vi skulle öva på att sanera/åtgärda fuktskador faktiskt. Jag är inte lärare men jobbar på en skola och ska eventuellt hjälpa till lite med detta.

Herregud, jag tror inte din chef eller dina kollegor uppskattar att du odlar fram mögel för att sedan utsätta eleverna för detta. Någon kan ju få en allergi attack!!!

Bättre då att du slänger på lite målar färg och låtsas att det är mögel!
Citera
2009-05-28, 22:59
Medlem
Ett tips om ni har isolerade väggar är att ha ett långsamt vattenflöde ner i isoleringen. Detta fungerar förvisso bara om det inte är plast mellan själva väggskivan och isoleringen, men det fungerar. (Inte gjort det med flit, men vi märkte att det hade hänt på ett bygge)
Citera
2009-05-29, 15:48
Medlem
Uhrovecs avatar
Blöta tygstycken som du förser med ett gladpackhölje ovanpå för att undvika avdunstning.
Citera
2009-05-29, 23:28
Medlem
Djurmos avatar
Men för helvete människa! Behöver du bara ett övningsobjekt så sätt in en annons! Du får genuina och äkta fuktskador och gör samtidigt någon drabbad sate en tjänst!

Hjälp med text:

Hej, vi söker en fuktskadad fastighet för att i utbildningssyfte lära våra studenter hur man bäst renoverar efter en fuktskada. Vi behöver mögelangripna torpargrunder, skadat våtrum eller fuktskadade källare.

Så jäkla svårt var väl inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in