2010-02-09, 09:07
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Söker ett spel som är som "Risen", inte bara ett RPG utan själva spelsättet. På något sätt så känns det ganska unikt.

Tackar på förhand!

Det självklara är ju Gothic-serien
Citera
2010-02-09, 12:49
Medlem
kciksstatss avatar
Jag söker ett spel där man åkte motorcross, och banan tog aldrig slut, det gick väl ut på att bara åka runt och hoppa.. Sen för att försöka avgränsa banan, fanns det stora berg, som vallar som man kunde åka i full fart emot och eventuellt flyga över? Intresset för att hitta spelet återuppväcktes efter att mina klasskompisar också kom ihåg det, däremot inte namnet
Citera
2010-02-09, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kciksstats
Jag söker ett spel där man åkte motorcross, och banan tog aldrig slut, det gick väl ut på att bara åka runt och hoppa.. Sen för att försöka avgränsa banan, fanns det stora berg, som vallar som man kunde åka i full fart emot och eventuellt flyga över? Intresset för att hitta spelet återuppväcktes efter att mina klasskompisar också kom ihåg det, däremot inte namnet

Motocross madness 2?
http://www.gamespot.com/pc/driving/motocrossmadness2/index.html

Annars är det 1:an du menar.
http://www.gamespot.com/pc/driving/motocrossmadness/images/0/1/?om_act=convert&om_clk=gsimage&tag=images;img;1
Senast redigerad av therefore 2010-02-09 kl. 12:55.
Citera
2010-02-09, 17:30
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenzone
Tjosan,

Är på jakt efter en cd snarare än ett specifikt spel. Den släpptes av Komputer för alla (98-00?) och hette något i stil med "de 100 bästa spelen". Innehöll massor av småspel som man kunde spendera många timmar vid, mest sådant man aldrig hade hört talas om. Den hade ett visst menysystem som delade in spelen i kategorier.

Om någon har den hemma och kan lägga upp som torrent vore det trevligt annars kan jag nöja mig med en redogörelse om vad den innehåller .

http://www.youtube.com/watch?v=nS3CivmJtUA ?
Citera
2010-02-09, 17:39
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenzone
Skivan du letar heter 117 spill, här har du länken .
http://thepiratebay.org/torrent/3708927/117_Spel

Microman, Daisy's Garden, Comet Busters och Virus the game har man ju spenderat ett antal timmar framför
Citera
2010-02-09, 17:43
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMi
Microman, Daisy's Garden, Comet Busters och Virus the game har man ju spenderat ett antal timmar framför

Helt underbara spel
Citera
2010-02-09, 19:58
Medlem
Söker inget specifikt spel, utan jag söker en viss typ av spel.

Jag söker ett "problemlösar"-spel, i stil med Syberia-serien. Helst från 08 och framåt.

Tack på förhand
Citera
2010-02-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palel
Söker inget specifikt spel, utan jag söker en viss typ av spel.

Jag söker ett "problemlösar"-spel, i stil med Syberia-serien. Helst från 08 och framåt.

Tack på förhand

Vet inte vad Syberia är, men Machinarium kanske?
Citera
2010-02-10, 00:41
Medlem
Tjo!

Letar efter ett vanligt simpelt tetris-spel att tanka hem.
Citera
2010-02-10, 00:48
Medlem
Folkskyggs avatar
Söker ett gammalt spel jag inte kommer ihåg vad det hette, spelade i slutet på 90-talet vill jag minnas i en fönster (ej fullskärm) i Windows 95/98.

Spelet gick ut på att man skulle skjuta ner motståndarens kanon, motståndaren var datorn. En bana slumpas med varsin kanon på varje sida, med någon slumpad kulle eller terräng emellan. Så kunde man rikta kanonerna och skjuta, och på så sätt ha sönder kullen så man kunde träffa kanonen på andra sidan.

Någon som har en aning om vad det är för spel jag kan mena? Beskrivningen kanske inte är helt korrekt, men ungefär så fungerade spelet. Och vill minnas att det var i "paint"-grafik.
Citera
2010-02-10, 00:55
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Söker ett gammalt spel jag inte kommer ihåg vad det hette, spelade i slutet på 90-talet vill jag minnas i en fönster (ej fullskärm) i Windows 95/98.

Spelet gick ut på att man skulle skjuta ner motståndarens kanon, motståndaren var datorn. En bana slumpas med varsin kanon på varje sida, med någon slumpad kulle eller terräng emellan. Så kunde man rikta kanonerna och skjuta, och på så sätt ha sönder kullen så man kunde träffa kanonen på andra sidan.

Någon som har en aning om vad det är för spel jag kan mena? Beskrivningen kanske inte är helt korrekt, men ungefär så fungerade spelet. Och vill minnas att det var i "paint"-grafik.

minns inte vad spelet heter men det finns på 117 spill-cd:n som diskuteras någon/några sidor tillbaka
Citera
2010-02-10, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det självklara är ju Gothic-serien

Ser Mycket lovande ut! Ska försöka fixa det nu

Tack ska du ha!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto