2010-01-27, 23:43
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaragorn
Söker plattformsspel med pussel-teman. T.ex Braid men det funkar även med simpla spel som "VVVVVV". Super Mario är ju ett sådant spel, men helst ett med mer pussel och mer fart!

MVH
N+ kanske? Det finns till DS, PSP och på Xbox Live.
Citera
2010-01-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jag söker ett strategispel som utspelar sig under andra världskriget och är realistiskt, alltså ej Red alert.

Söker även ett strategispel som utspelar sig i modern tid.

glömde säga att det ska vara utgivit tidigare än 2004-5.
Citera
2010-01-28, 09:15
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Hej

Jag söker en riktigt bra tactical first-person shooter. Gärna nytt, med hyfsad grafik. Någon som vet?

Just nu funderar jag på Rainbow Six: Vegas 2, men jag har fått höra att den serien har börjat glida ifrån den taktiska biten, och den biten tycker jag är det viktigaste. Alltså inget mediokert FPS-spel där man bara sprayar.

Att multiplayer är kul skulle inte heller skada.
Citera
2010-01-28, 09:20
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Hej

Jag söker en riktigt bra tactical first-person shooter. Gärna nytt, med hyfsad grafik. Någon som vet?

Just nu funderar jag på Rainbow Six: Vegas 2, men jag har fått höra att den serien har börjat glida ifrån den taktiska biten, och den biten tycker jag är det viktigaste. Alltså inget mediokert FPS-spel där man bara sprayar.

Att multiplayer är kul skulle inte heller skada.

Jag tycker Operation Flashpoint var riktigt kul, främst i multiplayer http://www.flashpointgame.com/
Citera
2010-01-28, 11:40
Medlem
SnuFFs avatar
Jag söker ett spel där det är lätt som fan att hora achievements i. Spelet måste vara billigt och jävligt lätt.
Citera
2010-01-28, 18:15
Medlem
Finns det att spela tanks multiplayer online? ( http://beybladefun.com/blog/wp-images/tanks_2game.gif ) hittat kopior, men ingen där man kan uppgradera sin tank hela tiden.
Citera
2010-01-28, 18:44
Medlem
knokkelmanns avatar
söker något soft spel att sitta och lira medan man typ glor tv. typ som sims eller heroes
Citera
2010-01-28, 19:46
Medlem
toffeltjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Jag söker ett spel där det är lätt som fan att hora achievements i. Spelet måste vara billigt och jävligt lätt.
NFS: most wanted, klarar du spelet så har du alla achievements
Citera
2010-01-29, 08:45
Medlem
Thedoits avatar
Finns det något alternativ till Total War serien när det kommer till strategi och styra sina egna units i combat typ. Har tröttnat lite på den serien o känner att det kan vara dags o pröva något nytt. Funderar på hearts of iron, bra/dåligt?
Hit me!
Citera
2010-01-29, 11:58
Medlem
Hej,
Jag söker ett bra rally spel till xbox 360.
Man skall kunna köra MP med splitt screen.
Citera
2010-01-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Finns det något alternativ till Total War serien när det kommer till strategi och styra sina egna units i combat typ. Har tröttnat lite på den serien o känner att det kan vara dags o pröva något nytt. Funderar på hearts of iron, bra/dåligt?
Hit me!
Har du testat Company of Heroes? Inte lika mycket campaign-känsla, men mycket mer fart. Bygga upp bas, ta över strategiskt viktiga punkter. Uppgradera och träna enheter och besegra fienden. Sjukt kul i multiplayer och doktrinerna kan vara riktigt jäkla roliga om man använder dem rätt.
Citera
2010-01-30, 12:19
Medlem
Ja!s avatar
Letar efter strategispel, typ Jelly Battle(http://www.gamenet.com/game/jellybattle/), eller Fantastic Four/Elektra om någon kommer ihåg dem. Någonting liknande Advance Wars skulle också kunna funka. Helst på pc, kanske på ps2 (Men inte FF Tactics, tyckte det var alldeles för segt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in