Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-24, 14:38
Medlem
Saytons avatar
Letar efter något singleplayerspel som är antingen ett RPG eller freeroam/sandbox och som inte är fantasy (eller militärsimultor som ArmA etc). Helst första eller tredjepersonsperspektiv.

Känner redan till eller har redan spelat:

Deus Ex
System Shock
Bio Shock
Fallout
VtM Bloodlines
GTA
Saints Row
FarCry
Kotor
Mass Effect
The Godfather
Mafia

Finns det några fler?
Citera
2009-07-24, 18:57
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Jag orkar inte vara uppe 24h nu för tiden, men har ändå varit vaken längre än vanligt på nätterna nu under semestern.

Det är rätt skönt att sitta uppe på nätterna.

2d skjutspel skapat av sweclockersfolk om jag inte minns fel.
Citera
2009-07-24, 19:26
Medlem
När jag var en liten pöjk satt jag och spelade ett spel med min bror, spelet gick ut på att man var en tjej, tror jag som red på en drake. Man kunde möta andra drakar och även hoppa av draken man red på och skjuta med pilbåge ;O
Citera
2009-07-24, 20:56
Medlem
Jag har pacific rift till ps.3 och blev lite besviken över att det inte gick att spela två personer på samma skärm, istället kör man på delad..

Finns det bilspel för två på samma bild, trots olika hastigheter ?
Citera
2009-07-24, 21:10
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Jag har pacific rift till ps.3 och blev lite besviken över att det inte gick att spela två personer på samma skärm, istället kör man på delad..

Finns det bilspel för två på samma bild, trots olika hastigheter ?
Borde det inte vara lättare att köra på delad bild än två på samma? Kan bara tänka mig att det skulle funka om man typ ser hela banan uppifrån eller nåt i den stilen.
Citera
2009-07-24, 21:29
Medlem
Dubbelsylts avatar
Söker späl som liknar Gothic, känner till Elder Scrolls men diggar det inte.
Citera
2009-07-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Borde det inte vara lättare att köra på delad bild än två på samma? Kan bara tänka mig att det skulle funka om man typ ser hela banan uppifrån eller nåt i den stilen.

Ja kanske, men vet du om det finns något sådant ?
Har fått för mig att samma bild kan vara kul..
Citera
2009-07-24, 22:03
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Ja kanske, men vet du om det finns något sådant ?
Har fått för mig att samma bild kan vara kul..

Det har vi alla fått för oss sedan 90-talets glansdagar med kelloggs i skålen, iklädda enbart kalsonger och slicks'n'slide på den tjocka bildskärmen.

Ignition finns ju, fast samma skärm det med och också gammalt.
Wacky Wheels finns ju, samma skärm men också det gammalt.

Helvete, varför lämnade vi 90-talet för?

Need for Speed Pro Street och Trackmania Nations är väl det bästa tips du kan få av mig.
Citera
2009-07-24, 23:42
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
När jag var en liten pöjk satt jag och spelade ett spel med min bror, spelet gick ut på att man var en tjej, tror jag som red på en drake. Man kunde möta andra drakar och även hoppa av draken man red på och skjuta med pilbåge ;O

Det där låter onekligt som Drakan!

http://www.gamespot.com/pc/action/drakanorderoftheflame/index.html?tag=result;title;1
Citera
2009-07-25, 02:23
Medlem
Wesslanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 731
Menar du originalet nar du sager Kings Bounty? Annars ska ju uppfoljaren Kings Bounty:The Legend vara bra och valdigt HOMM liknande.

Yeah I know Fantastiskt spel måste jag säga. Var självklart det jag menade, glömde att lägga till "The Legend" bara.
Citera
2009-07-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Det har vi alla fått för oss sedan 90-talets glansdagar med kelloggs i skålen, iklädda enbart kalsonger och slicks'n'slide på den tjocka bildskärmen.

Ignition finns ju, fast samma skärm det med och också gammalt.
Wacky Wheels finns ju, samma skärm men också det gammalt.

Helvete, varför lämnade vi 90-talet för?

Need for Speed Pro Street och Trackmania Nations är väl det bästa tips du kan få av mig.

Spaziba..
Citera
2009-07-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelsylt
Söker späl som liknar Gothic, känner till Elder Scrolls men diggar det inte.

Så du gillar inte Oblivion? Då kanske inte det är någon mening med att rekommendera dig att testa Fallout 3? Utspelar sig i en annan tidsålder och liknar nog ES mer är Gothic, men HEJ vilket bra spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in